ترکیه، شبکه‌های منتقد دولت اردوغان را نقره داغ کرد

کد خبر: 1206660

شورای عالی رادیو و تلویزیون ترکیه شماری از شبکه‌های این کشور را که عملکرد دولت ترکیه در کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان را مورد انتقاد قرار داده بودند، جریمه کرد.

ترکیه، شبکه‌های منتقد دولت اردوغان را نقره داغ کرد

شورای عالی رادیو و تلویزیون ترکیه شماری از شبکه‌های این کشور را که عملکرد دولت ترکیه در کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان را مورد انتقاد قرار داده بودند، جریمه کرد.

شورای عالی رادیو و تلویزیون ترکیه سه شبکه این کشور را که عملکرد دولت ترکیه در کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان را مورد انتقاد قرار دادند، جریمه کرد.

«الهان تاسکی» از اعضای شورای رادیو و تلویزیون ترکیه در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر اعلام کرد که شبکه‌های «خلق تی وی»، «تِله ۱» و «فوکس تی وی» جریمه نقدی شده‌اند و تعدادی از برنامه‌های این شبکه‌ها به دلیل «اطلاعات و واکنش‌هایی که در خصوص زلزله پخش کرده‌اند،» تعلیق شده است.

شبکه‌های خلق تی‌و‌ی و تله ۱ علاوه بر توقیف پنج روزه یکی از برنامه‌‌های روزانه‌شان، به جزای نقدی معادل پنج درصد از حجم گردش مالی ماه دسامبر خود محکوم شده‌اند.

جریمه دیگری برابر با سه درصد از گردش مالی ماه ژانویه علیه شبکه خلق تی‌وی و فوکس تی‌وی اعمال شده است. شبکه تلویزیونی یادشده به نقد دولت «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه شناخته می‌شوند.

«جعفر ماهر اوغلو» مدیر شبکه خلق‌ تی‌وی در واکنش به این تصمیم شورای عالی رادیو و تلویزیون ترکیه در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر نوشت: «یک بار دیگر، اعمال تحریم‌های شورای عالی رادیو و تلویزیون ما را غافلگیر نمی‌کند. کسانی که با انتقاد از سرکوبگری به قدرت رسیده‌اند، اکنون همه چیز را ممنوع کرده‌اند و از ما توقع دارند که اطاعت‌پذیر باشیم.»

مردم ترکیه در مناطق زلزله‌زده این کشور از کم‌کاری گروه‌های امدادی مرکز مقابله با حوادث غیرمترقبه ترکیه (آفاد) در جمع آوری آوارهای برجای مانده از زلزله اخیر در جنوب این کشور بارها گلایه کرده‌اند.

وبگاه «بیانت» پیشتر در مطلبی در این زمینه به نقل از یک شهروند ترکیه‌ای نوشته بود: «ما روزها مقابل آوارها منتظریم. آفاد هیچ کاری نمی‌کند، می‌گویند باید صدایی بشنویم.»

این شهروند ترکیه‌ای که به نام او اشاره‌ای نشد، اضافه کرده بود: «آفاد چند روز بعد آمد. «انتاکیه» خراب است نه جرثقیلی و نه کاروری وجود دارد. آن‌ها می‌گویند ما نمی توانیم کاری انجام دهیم، هیچ وسیله نقلیه‌ای وجود ندارد. اینجا مردم، بستگان خود را از آوار بیرون کشیدند.»

این شهروند ترکیه‌ای همچنین اظهار داشت: «همه چیز خیلی کند است. کار نجات باید سریع‌تر انجام شود. شاید صدها هزار نفر در زیر خرابه‌ها باشند. آن‌ها به چه فکر می کنند؟ آیا مرده‌های ما را همراه با آوار دور می‌اندازند؟ چرا گروه‌های بیشتری به آنتاکیا اعزام نمی‌شوند؟»

رسانه‌های ترکیه‌ای همچنین در هفته‌های گذشته تصاویری منتشر کرده بودند که نشان می‌داد مردم این کشور در برخی از شهرهای جنوبی با کمبود مواد غذایی مواجه هستند.

وبگاه‌های ترکیه‌ای «آی کری»، «۲۳ درجه» و خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» با انتشار تصاویری گزارش داده بودند که شهروندان ترکیه‌ای برای تأمین موادغذایی خود به فروشگاهی در استان هاتای هجوم برده‌اند./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها