رویترز: اروپا از توافق بر سر تحریم‌های جدید روسیه ناکام ماند

کد خبر: 1206730

چهار منبع دیپلماتیک به رویترز گفتند که کشورهای اتحادیه اروپا چهارشنبه بر سر اعمال یک سری تحریم‌های جدید علیه مسکو به توافق نرسیدند. بنا بر گزارش‌ها، این محدودیت‌ها قرار است برای سالگرد یک سالگی جنگ اوکراین اعلام شود که روز جمعه است.

رویترز: اروپا از توافق بر سر تحریم‌های جدید روسیه ناکام ماند

 یک منبع مطلع که خواست نامش فاش نشود، به رویترز توضیح داد: «چندین موضوع باقی مانده است، از جمله در مورد وضعیت دارایی‌های روسیه در اروپا.»

به گفته این منابع، مذاکرات بیشتر قرار است میان نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بعدازظهر امروز پنجشنبه باشد.

روز دوشنبه، اتحادیه اروپا مجموعه‌ای از تحریم‌های روسیه را که به دلیل آغاز جنگ اوکراین اعمال شده بود، برای یک سال دیگر تمدید کرد. شارل میشل، رئیس شورای اروپا پیشتر اذعان داشت که بحث در مورد مجازات‌های جدید علیه روسیه چالش‌برانگیزتر شده است، زیرا این اتحادیه تقریبا تمامی تحریم‌های عمده ممکن را علیه این کشور اعمال کرده و «تقریبا کارهای زیادی باقی نمانده است.»

طبق گزارش‌ها، بسته پیشنهادی دهم تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه به ارزش ۱۱ میلیارد یورو (۱۱.۷ میلیارد دلار) خواهد بود و بر توقف فروش کالاهایی با فناوری پیشرفته که می‌توانند در سیستم‌های تسلیحاتی استفاده شوند، تمرکز دارد.

براساس گزارش‌ها، فهرست سیاه صادراتی شامل تجهیزات الکترونیک، لیزر، تجهیزات رادیویی، نرم‌افزار، اویونیک، دوربین‌های دریایی و مواد معدنی کمیاب و همچنین سایر اجزای خاص‌تر مورد استفاده در فناوری نانو خواهد بود.

بروکسل تاکنون ۹ بسته تحریمی را علیه روسیه تصویب کرده که بخش‌های متعددی از اقتصاد و همچنین بازرگانان، سیاستمداران و روزنامه‌نگاران را هدف قرار داده است.

ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها