چرا مصطفی الکاظمی به ایران سفر کرد؟

کد خبر: 1206818

نخست‌وزیر سابق عراق پس از سفر دو روز پیش به تهران، بیانیه‌ای در این باره صادر کرد.

چرا مصطفی الکاظمی به ایران سفر کرد؟

دفتر «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر سابق عراق امروز (پنج شنبه) در بیانیه‌ای به سفر اخیر وی به تهران و دیدار با مقامات ایرانی پرداخت.

به نوشته وبگاه ارث نیوز، در این بیانیه کوتاه آمده است: «مصطفی الکاظمی نخست وزیر سابق عراق به سفر خود به جمهوری اسلامی ایران که در آن برخی مسائل مهم را بررسی کرد، پایان داد».

طبق این بیانیه، الکاظمی در این سفر با «ابراهیم رئیسی»، رئیس‌جمهور ایران، «محمد باقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران و «حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه و شماری دیگر از مقامات ایرانی دیدار کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: «در این دیدارها درباره مسائل مربوط به تحولات منطقه‌ای و جهانی و مسائل مربوط به منافع عراق و منطقه گفت و‌گو شد».

 «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر پیشین عراق، بعدازظهر سه‌شنبه (دوم اسفند ماه) با حضور در محل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پنجم تیر ماه سال جاری نیز در دیدار با مصطفی الکاظمی نخست وزیر سابق عراق که به تهران سفر کرده بود، آخرین تحولات منطقه و موضوعات مرتبط با روابط دوجانبه را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها