سفر وزیر امور خارجه آمریکا به ازبکستان و قزاقستان

کد خبر: 1206948

وزیر امور خارجه آمریکا از تاریخ 28 فوریه تا 3 مارس به کشورهای قزاقستان، ازبکستان و هند سفر می‌کند.

 سفر وزیر امور خارجه آمریکا به ازبکستان و قزاقستان

 «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا از تاریخ 28 فوریه تا 3 مارس به کشورهای قزاقستان، ازبکستان و هند سفر می‌کند.

وی سفر خود را از «آستانه» آغاز و در نشست وزرای امور خارجه قالب «آسیای مرکزی- آمریکا» «С5+1» با نمایندگان هر پنج کشور منطقه شرکت می‌کند.

نشست وزرای امور خارجه قالب «آسیای مرکزی- آمریکا» «С5+1» بر تحکیم همکاری های اقتصادی، انرژی، محیط زیست و همچنین همکاری در زمینه امنیت بین آمریکا، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان اختصاص خواهد یافت.

سپس بلینکن وارد «تاشکند» می‌شود و با مقامات این کشور در مورد «توسعه بیش از پیش شراکت ما در مورد تعدادی از مسائل دوجانبه و منطقه ای» گفت‌وگو خواهد کرد، این اولین سفر وی به ازبکستان خواهد بود.

وی اول مارس برای شرکت در نشست وزرای امور خارجه گروه 20 به «دهلی نو» سفر خواهد کرد که این نشست بر تقویت چندجانبه گرایی و تعمیق همکاری در زمینه های امنیت غذایی و انرژی، توسعه پایدار، مبارزه با قاچاق مواد مخدر، بهداشت جهانی، کمک های بشردوستانه و کمک ها در زمان آفات طبیعی، برابری جنسیتی و توسعه حقوق و امکانانت زنان متمرکز خواهد شد.

پس از آغاز درگیری بین روسیه و اوکراین سفر مقامات غربی به خصوص آمریکایی ها به کشورهای آسیای مرکزی چند برابر شده است و مقامات این کشور در برخی مواقع با تهدید و برخی مواقع با دادن وعده های غیر واقعی درصدد دور کردن این کشورها از روسیه هستند./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها