دیدار نماینده پوتین و نماینده انصارالله در عمان

کد خبر: 1207353

نماینده رئیس‌جمهور روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا و رئیس هیأت مذاکره‌کننده صنعا درباره اوضاع سیاسی و نظامی یمن با یکدیگر رایزنی کردند.

 دیدار نماینده پوتین و نماینده انصارالله در عمان

 «میخائیل بوگدانوف» نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا و «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله و رئیس هیأت مذاکره‌کننده صنعا در مسقط -پایتخت عمان- با یکدیگر دیدار و رایزنی کردند.

طبق اعلام دفتر سخنگوی انصارالله، دو طرف در این دیدار «جزئیات اوضاع نظامی، سیاسی و انسانی یمن» را مورد بحث و بررسی قرار داده‌اند و در عین حال، طرف روس «بر لزوم تشدید تلاش‌های تمام گروه‌های سیاسی یمن برای تضمین آتش‌بس پایدار و طولانی‌مدت» تأکید کرده‌اند.

براساس این اعلام، بوگدانوف همچنین تأکید کرده است که تشدید تلاش تمام گروه‌های یمنی به منظور برقراری آتش‌بس منجر به ایجاد یک محیط مناسب برای مذاکرات سازنده و فراگیر تحت نظارت سازمان ملل خواهد شد.

یمن از سال ۱۳۹۴ تاکنون تحت محاصره شدید ائتلاف سعودی به رهبری ریاض قرار دارد. عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها