ادعای آمریکا: بشدت نگران تداوم خشونت‌ها در کرانه باختری هستیم

کد خبر: 1207738

ما قتل دو اسرائیلی در نابلس و قتل یک اسرائیلی دیگر را در نزدیکی اریحا در روز دوشنبه که تبعیت آمریکایی نیز داشته است، محکوم می کنیم.

ادعای آمریکا: بشدت نگران تداوم خشونت‌ها در کرانه باختری هستیم

 ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی ادعا کرد: ایالات متحده آمریکا بشدت نگران تداوم خشونت ها در کرانه باختری است.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عصر دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در واشنگتن بار دیگر با حمایت از رژیم صهیونیستی افزود: ما کشته شدن دو اسرائیلی در نابلس و کشته شدن یک اسرائیلی دیگر را در نزدیکی اریحا در روز دوشنبه که تبعیت آمریکایی نیز داشته است، محکوم می کنیم. ما همچنین خشونت گسترده شهرک نشینان اسرائیلی علیه فلسطینیان را محکوم می کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: این حملات منجر به کشته شدن یک فلسطینی و مجروح شدن بیش از ۳۰۰ نفر و به آتش کشیده شدن ۳۰ خانه و ماشین فلسطینی ها شد.

این مقام وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: این اقدامات کاملا غیر قابل قبول است. ما از دولت اسرائیل انتظار داریم عوامل این حملات را پاسخگو و خسارت خانه های تخریب شده را پرداخت کند.

وی گفت: این تحولات نشان دهنده وضعیت شکننده کرانه باختری است و بر نیاز فوری برای همکاری بیشتر جهت توقف خشونت ها تاکید می کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد: همکاری اسرائیلی ها و فلسطینی ها برای بازگرداندن آرامش و صلح اهمیت دارد. ما از همه طرف ها می خواهیم که از لفاظی های تنش زا خودداری کنند.

منابع خبری یکشنبه شب گزارش دادند، یک جوان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در جنوب نابلس به شهادت رسید.

به گزارش ایرنا، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد، «سامح حمدالله محمود أقطش» ۳۷ ساله در شهرک «زعتره» واقع در جنوب نابلس به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسید. شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست به مناطق مختلف نابلس یورش بردند و با فلسطینیان درگیر شدند.

پیش تر هلال احمر فلسطین گزارش داده بود، دستکم ۱۰۰ نفر در حمله شهرک نشینان به جنوب نابلس زخمی شدند. شهرک نشینان صهیونیست همچنین به ده‌ها خودروی متعلق به فلسطینیان آسیب رسانده و تعدادی از منازل مسکونی متعلق به آنها را به آتش کشیدند.

جنبش فتح فلسطین در واکنش به حملات شهرک نشینان به نابلس، خواستار بسیج عمومی شد و به نیروهای این جنبش اعلام آماده باش داده است. وزارت خارجه فلسطین نیز حملات شهرک نشینان به نابلس را محکوم کرد و کابینه رژیم صهیونیستی را مسئول این اقدام شهرک نشینان دانست.

این حملات در حالی صورت گرفته که در عملیات شهادت طلبانه امروز یکشنبه فلسطینیان در شهرک حواره دو نفر از صهیونیست‌ها کشته شدند. ارتش رژیم صهیونیستی درپی این عملیات ضد صهیونیستی شهرک حواره را محاصره کرده و در جست وجوی مجری عملیات است.

این عملیات ضد صهیونیستی پس از آن انجام شده است که در تازه ترین جنایت رژیم صهیونیستی در نابلس، ۱۱ فلسطینی شهید و بیش از ۱۰۲ تن دیگر زخمی شدند./ ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها