موضع‌گیری ضدایرانی نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل

کد خبر: 1208093

نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل امروز بار دیگر به تکرار موضع‌گیری ضدایرانی خود پرداخت.

موضع‌گیری ضدایرانی نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل

نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل امروز بار دیگر به تکرار موضع‌گیری ضدایرانی خود پرداخت.

به نقل از وبگاه اینتل ریپابلیک، «لیندا توماس گرینفیلد» نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل امروز چهارشنبه در سخنانی اعلام کرد که کشورش با همه کشورها در خصوص انجام اصلاحاتی در شورای امنیت رایزنی می‌کند؛ اما نمی‌تواند ترکیب ۵ عضو دائمی (روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آمریکا) را تغییر دهد.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، «لیندا توماس گرینفیلد» درباره موضوع ادعایی غنی سازی ۸۴ درصدی در ایران نیز مدعی شد: رئیس جمهور «بایدن» اعلام کرده است که به ایران اجازه نخواهد داد به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند! بی شک به غنی سازی با درصد بالای اورانیوم در ایران پاسخ خواهیم داد!

تارنمای خبری بلومبرگ آمریکا اخیراً در گزارشی ادعا کرده بود که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تلاش است تا چگونگی غنی‌سازی اورانیوم تا ۸۴ درصد توسط ایران را بررسی کند.

در این گزارش به نقل از دو دیپلمات بلندپایه غربی ادعا شده بود که بازرسان آژانس بین‌المللی اتمی در ایران هفته گذشته مقادیری از اورانیوم غنی‌شده کشف کردند که کمی کمتر از میزان مورد نیاز برای تولید یک سلاح هسته‌ای بود!

این دیپلمات‌ها همچنین با سیاه نمایی از فعالیت‌های هسته‌ای صلح آمیز ایران، این فعالیت‌ها را باعث ایجاد یک بحران جدید عنوان کرده بودند!

در ادامه گزارش گفته شده بود که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تلاش است تا مشخص کند که ایران چگونه اورانیوم غنی‌شده با خلوص ۸۴ درصد را تولید و انبار کرده است، چون این سطح از غنی سازی بالاترین سطح غنی سازی اورانیوم است که تا کنون در ایران کشف شده و غلظت آن فقط ۶ درصد کمتر از مقدار مورد نیاز برای یک سلاح است.

بهروز کمالوندی معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی، درباره ادعای بلومبرگ اعلام کرد: مایه تأسف است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنان به عنوان ابزار سیاسی برای فشار بر جمهوری اسلامی ایران مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرد.

وی با ذکر این نکته که مطالب منتشر شده در بلومبرگ با هدف سیاه نمایی و تحریف حقایق صورت گرفته است، یادآور شد: آنچه آژانس با ایران مطرح کرده در خصوص وجود ذره یا ذراتی (particale) از اورانیوم با غنای بالای ۶۰ درصد در محل شیر برداشت محصول از طریق نمونه برداری متداول است.

از سوی دیگر، «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین ساعاتی پیش در این خصوص نوشت: مساله «غنی‌سازی ۸۴ درصدی در ایران» با موفقیت حل و فصل شده است. دیگر چیزی برای حدس و گمان وجود ندارد./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها