بلینکن: آمریکا به کاهش صادرات انرژی ایران متعهد است

کد خبر: 1208286

وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید اعمال‌شده علیه ایران گفت واشنگتن به کاهش صادرات انرژی ایران متعهد است.

 بلینکن: آمریکا به کاهش صادرات انرژی ایران متعهد است

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید اعمال‌‌شده علیه ایران گفت واشنگتن به کاهش صادرات انرژی ایران متعهد است.

بلینکن در این بیانیه تصریح کرده است: «ایالات متحده به کاهش قابل توجه صادرات انرژی ایران متعهد است و تسهیل‌کنندگان تجارت نفت و محصولات پتروشیمی ایران را تحریم خواهد کرد.»

او در ادامه یادآوری کرد که وزارت خارجه آمریکا ۶ شرکت که در فروش محصولات نفتی یا پتروشیمی ایران نقش داشته‌اند را به موجب فرمان اجرایی شماره ۱۳۸۴۶ در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

بلینکن همچنین یادآوری کرده که واشنگتن ۲۰ کشتی که متعلق به شرکت‌های مذکور هستند را نیز شناسایی کرده است. او گفته در نتیجه تحریم‌های امروز، هر فرد یا شرکتی که با شرکت‌ها و کشتی‌های هدف قرار گرفته شده مراوده داشته باشد خودش را در معرض خطر تحریم‌های ایالات متحده قرار داده است.

ساعاتی قبل‌تر دولت آمریکا اعلام کرد اسامی ۶ شرکت مستقر در ایران، ویتنام، چین و امارات را در فهرست تحریم‌های مرتبط با ایران قرار داده است.

دولت آمریکا  اعلام کرد این تحریم‌ها ذیل فرمان اجرایی ۱۳۸۴۶ وضع شده‌اند. این فرمان اجرایی در سال ۲۰۱۸ توسط «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌های بخش نفت، بانکی و حمل و نقل بعد از خروج آمریکا از برجام صادر شد.

تحریم‌ها علیه ایران

دولت آمریکا در راستای اهداف خصمانه خود علیه جمهوری اسلامی اسلامی ایران و پیشبرد جنگ اقتصادی علیه این کشور تحریم‌هایی را به بهانه‌های مختلف وضع کرده است. واشنگتن شرکت‌های آمریکایی و شرکت‌های مستقر در کشورهای ثالث را به تبعیت از این تحریم‌ها ملزم می‌کند.

«دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» وزارت خزانه‌داری یا «FTI» که در سال ۲۰۰۴ به عنوان یکی از نهادهای وزارت خزانه‌داری آمریکا ایجاد شده مرکز طراحی جنگ اقتصادی این کشور علیه کشورهای مخالف با سیاست‌های کلان واشنگتن به شمار می‌رود.  

«دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» مأموریت ادعایی خود را «اجرای راهبردهای دولت آمریکا برای مبارزه با تأمین مالی تروریسم در سطح داخلی و بین‌المللی، تدوین و اجرای راهبردهای ملی در خصوص مبارزه با شبکه‌های پولشویی و تأمین مالی تروریسم» اعلام می‌کند.

این دفتر شامل چهار زیرمجموعه است: ۱-دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (اوفاک) ۲- دستیار وزیر در امور اطلاعات و تحلیل ۳- دستیار وزیر در امور تأمین مالی تروریسم و ۴- شبکه اجرای قوانین مربوط به جرائم مالی.

«اتاق ساکت جنگ اقتصادی»

یکی از مهم‌ترین اهداف و محورهای فعالیت «دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» را هدایت جنگ اقتصادی علیه ایران، ضربه زدن به گروه‌های محور مقاومت و تبدیل کردن نظام مالی آمریکا به یک اهرم فشار علیه اقتصاد کشورهای ناهمسو با این کشور تشکیل می‌دهند.

«سی‌ان‌ان» در گزارشی در سال ۲۰۱۰ «دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» را «اتاق جنگ ساکت» علیه ایران توصیف کرده و درباره آن نوشته است: «آنها در واقع، مسئول فلج کردن اقتصاد ایران هستند.» «سی‌ان‌ان» نوشته فعالیت‌های این دفتر معمولا بدون جار و جنجال انجام می‌شوند اما اثرگذار هستند./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها