واکنش اتحادیه عرب به پیش نویس قانون اعدام اسرای فلسطینی

کد خبر: 1208351

اتحادیه عرب پنجشنبه شب از جامعه جهانی و سازمان‌های بین المللی خواست تا به رژیم صهیونیستی برای توقف نقض حقوق فلسطینیان فشار بیاورند.

واکنش اتحادیه عرب به پیش نویس قانون اعدام اسرای فلسطینی

به گزارش پایگاه خبری معا فلسطین، «سعید ابو علی» معاون دبیرکل اتحادیه عرب در امور فلسطین و اراضی اشغالی درباره قوانین تبعیض آمیزی که پارلمان رژیم صهیونیستی به تازگی علیه فلسطینیان تصویب کرده است، از جامعه جهانی و سازمان‌های حقوق بشری عربی و بین‌المللی خواست که مسئولیت خود را در قبال اقدامات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان بر عهده بگیرند و اقدامات لازم را برای حمایت از اسرای فلسطینی مطابق با منشورها و قوانین بین المللی انجام دهند.

وی تاکید کرد که دبیرخانه اتحادیه عرب این اظهارات و قوانینی که فلسطینی‌ها را هدف قرار می‌دهد، به آوارگی اجباری مشروعیت می‌بخشد و به قتل و نژادپرستی دامن می‌زند، به شدت محکوم می‌کند.

ابو علی افزود: ما بار دیگر از شورای امنیت و شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد می‌خواهیم تا برای حمایت بین المللی از مردم فلسطین به ویژه در مواجهه با مجموعه‌ای از این قوانین خطرناک، به صورت فوری تلاش کنند.

منابع رسانه‌ای پیش تر از موافقت اولیه کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) با پیش‌نویس قانون اعدام مجریان عملیات‌های ضد صهیونیستی خبر داده بودند.

روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارونوت" اعلام کرد که مجمع عمومی کنست موافقت اولیه خود را با پیش‌نویس قانون اعدام اسرای فلسطینی اعلام کرد.

پیشتر کمیته قانون گذاری وزیران رژیم صهیونیستی با پیش‌نویس قانون اعدام اسرای فلسطینی موافقت کرده بود.

برپایه این گزارش، پیش‌نویس این قانون توسط ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی ارائه و با وجود مخالفت "گالی بهاراو میارا" مشاور قضایی کابینه در کمیته مذکور تصویب شده بود.

نتانیاهو و بن گویر در بیانیه‌ای مشترک در این باره تاکید کردند: طبق این قانون دادگاه می‌تواند علیه کسانی که مرتکب قتل علیه اسرائیلی‌ها می‌شوند، حکم اعدام صادر کند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها