دستورات تنش‌زا وزیر جنجالی اسرائیلی برای ماه رمضان

کد خبر: 1208992

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی از پلیس این رژیم خواست که در ماه رمضان پیش‌رو عملیات تخریب منازل فلسطینی‌ها در قدس را اجرا کند.

دستورات تنش‌زا وزیر جنجالی اسرائیلی برای ماه رمضان

 به نقل از میدل ایست نیوز، «ایتامار بن گویر»، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی از پلیس خواست که در ماه رمضان پیش رو عملیات تخریب منازل فلسطینی‌ها در قدس را اجرا کند.

شبکه کان رژیم صهیونیستی اعلام کرد، مقامات اسرائیلی در طول سال‌های گذشته به منظور جلوگیری از تنش‌های میدانی، از تخریب خانه‌های فلسطینی‌ها در ماه رمضان خودداری می‌کردند؛ اما پلیس این رژیم با وجود اینکه تخریب خانه‌ها موجب شعله‌ور شدن اوضاع در قدس و سرایت آن به کرانه باختری در سایه تنش‌های فعلی می‌شود، آماده اجرای خواسته‌های بن گویر است.

دستورات بن گویر با وجود هشدارهای فرماندهان دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی نسبت به اقداماتی است که موجب برانگیختن صفوف فلسطینی‌ها می‌شود. اما بن گویر این هشدارها را نادیده گرفته و خواستار اجرای سیاست خود توسط پلیس شده است.

منابعی در دفتر بن گویر نیز اظهار داشتند که این وزیر درباره مذاکرات پشت درهای بسته صحبت نمی‌کند.

شبکه کان رژیم صهیونیستی به نقل از منابعی نوشت: از مذاکراتی که «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر اسرائیل با فرماندهان امنیتی از جمله «هرتزی هالوی»، رئیس ستاد ارتش اسرائیل، یاکوف شبتای، بازرس کل پلیس، رونن بار، رئیس سازمان اطلاعات و امنیت داخلی و آوی گیل، منشی نظامی خود انجام داده، معلوم می‌شود که توافقی در سازمان‌های امنیتی مبنی بر لزوم توقف فرآیند اجرای قانونی که بن گویر در قدس شرقی آغاز کرده، وجود دارد.

به گزارش «کان»، نتانیاهو منشی نظامی خود را نزد بن گویر فرستاد تا او را متقاعد کند که یورش به ساکنان قدس را متوقف کند. اخیرا بن گویر تصمیم گرفت مجازات استفاده از وسایل آتش افروز در قدس را تشدید کند و آن را «مواد انفجاری» اعلام کرد که این تصمیم با حمایت بازرس کل پلیس، رئیس شعبه تحقیقات و نمایندگان وزارت اقتصاد و کار و شورای امنیت داخلی که در مذاکرات دو هفته پیش شرکت داشتند، همراه شد.

شبکه کان رژیم صهیونیستی افزود: انتظار می‌رود این تصمیم، دستگیری و کیفرخواست را علیه افرادی که با آتش بازی می‌کنند برای پلیس و دادستان عمومی تسهیل کند. افسران ارشد پلیس اسرائیل به بن گویر هشدار دادند که سخنرانی او در رسانه‌ها پس از حمله ماه گذشته در شهرک راموت در قدس، به تنش میدانی و ترس از تشدید امنیتی دامن زده است. فایل صوتی لو رفته از گفتگوی وزیر امنیت داخلی اسرائیل با فرماندهان پلیس گویای قصد وی برای بستن مسجدالاقصی برای ۱۰ روز در ماه رمضان است. طبق اطلاعات لو رفته از بن گویر در این صوت، ماه رمضان پیش‌رو در غزه، کرانه باختری و نیز در زندان‌های اسرائیل بسیار پرتنش خواهد بود./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها