نخست‌وزیر پیشین عراق: مقاومت یک حق مسلم است

کد خبر: 1209225

نخست وزیر پیشین عراق اظهار کرد: مقاومت یک حق مسلم است و مرحوم شیخ‌الاسلام کسی بودند که در جبهه‌های متعدد به نیروهای مقاومت یاری می‌رساندند.


نخست‌وزیر پیشین عراق: مقاومت یک حق مسلم است

 عادل عبدالمهدی نخست وزیر پیشین عراق صبح امروز در یک پیام ویدئویی در همایش دیپلماسی «مقاومت: نکوداشت مرحوم حسین شیخ‌الاسلام» با بیان این‌که ما علیه کسی دست به تجاوزگری نزده‌ایم بلکه هدف تجاوز دیگران بوده‌ایم تصریح کرد: سال‌ها کشورهای ما از سوی بیگانگان اشغال شده است و نیروهای بیگانه در کشورهای ما حضور داشتند. آنها کشورهای ما را محاصره و تحریم کرده‌اند و انواع محدودیت‌ها را به ملت‌های ما تحمیل کردند و باعث شدند تا ملت‌های ما در فقر و تنگدستی و وضعیت نابه‌سامان معیشتی زندگی کنند.

وی ادامه داد: اکنون نیز با ابزارهای مختلف سعی می‌کنند که در میان ما تفرقه و فاصله ایجاد کنند. لذا روی آوردن به مقاومت و ظهور گروه‌های مقاومت در میان ما امری طبیعی و مشروع است چرا که آنها ستم کرده‌اند و ما از حق خود دفاع می‌کنیم.

وی با بیان این‌که مقاومت یک حق است و در جریان مقاومت رهبرانی وجود داشته و دارند که مقاومت را گسترده‌تر می‌کنند ادامه داد: بهترین نمونه آن شهید قاسم سلیمانی است فردی که همواره به دنبال شهادت بود و از بنیانگذاران جریان مقاومت است.

نخست وزیر پیشین عراق با بیان این‌که فرماندهان برجسته‌ای، رهبری جریان مقاومت را در این سال‌ها برعهده داشتند، اظهار کرد: مرحوم شیخ‌الاسلام همواره به نیروهای مقاومت در جبهه‌های متعددی کمک می‌کردند و ما معتقدیم با پیروزی مقاومت ملت‌های ما به استقلال و آزادی خواهند رسید و حق خود را باز خواهند گرفت.

انتهای پیام

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها