قطار عادی سازی تل آویو در ایستگاه ۴ کشور عربی

کد خبر: 1209231

یک رسانه عبری زبان از مذاکرات رژیم صهیونیستی و چهار کشور عربی و اسلامی برای عادی سازی روابط با اسرائیل پرده برداشت.

قطار عادی سازی تل آویو در ایستگاه ۴ کشور عربی

روزنامه «یسرائیل هیوم» نوشت که رژیم صهیونیستی درحال مذاکره برای عادی سازی روابط با نیجر، موریتانی، سومالی و اندونزی است.

این رسانه عبری زبان درباره جزئیات این مذاکرات فاش کرد، الی کوهن وزیر خارجه رژیم صهیونیستی پیش برنده این مذاکرات است و در کنار وی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم و مقامات بلندپایه آمریکایی؛ از جمله آنتونی بلینکن، وزیر  خارجه، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی‌ و «عاموس هوکشتاین» میانجی آمریکا در پرونده ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و اسرائیل، در پشت صحنه روی این پرونده کار می‌کند.

طبق این گزارش، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در جریان سفر اخیر خود به آلمان و دیدار با آنالنا بربوک همتای آلمانی خود خواستار کمک این کشور به پیشرفت در این مذاکرات، به ویژه مذاکرات با موریتانی و نیجر شده بود.

این روزنامه همچنین نوشت: توجه به سومالی در نتیجه سیگنال‌هایی بود که به‌ویژه از سوی حسن شیخ محمود، رئیس‌جمهور سومالی صادر شد و اسرائیل به دلیل موقعیت جغرافیایی سومالی به این روابط علاقه دارد.

طبق نوشته این روزنامه، اسرائیل روابط با نیجر را به عنوان یک کشور صادر کننده اورانیوم پر اهمیت می‌بیند و امیدوار است در صورت موفقیت در برقراری روابط با این کشور، بتواند از فروش اورانیوم به کشورهای مخالف خود جلوگیری کند همچنین الگوی رای نیجر در مجامع بین المللی را تغییر دهد. درباره اهمیت روابط با اندونزی نیز باید گفت که این کشور، بزرگترین کشور اسلامی که با اسرائیل روابط اقتصادی، تجاری و گردشگری غیر مستقیم دارد./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها