روسیه ۱۴۴ تبعه لتونی، لیتوانی و استونی را تحریم کرد

کد خبر: 1209644

وزارت خارجه روسیه اعلام ده‌ها نفر از وزراء، معاونان، و شخصیت‌های عمومی استونی، لیتوانی، و لتونی را تحریم کرده است.

روسیه ۱۴۴  تبعه لتونی، لیتوانی و استونی را تحریم کرد

 به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد در اقدامی تلافی‌جویانه ۱۴۴ شهروند از کشورهای لتونی، لیتوانی و استونی به فهرست تحریم‌های مسکو علیه این سه کشور اضافه شدند.

بنا بر این بیانیه، این فهرست شامل وزراء، معاونان، و شخصیت‌های عمومی این کشورها هستند و از ورود این افراد به روسیه جلوگیری خواهد شد.

این بیانیه درباره دلیل تحریم این افراد نوشته «این افراد در کارزار وحشیانه مقامات این کشورها برای تخریب بناهای یادبود سربازان آزادی‌خواه شوری، آزارواذیت جمعیت روس‌زبان، تحریف تاریخ، تجلیل از نازیسم، پیگیری خط جنایتکارانه تشدید درگیری‌ها در اوکراین و تزریق تسلیحات نظامی به رژیم کی‌یف مشارکت داشتند.»

با آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در اسفند پارسال، آمریکا و کشورهای اروپایی برای توقف پیشروی ارتش روسیه و حمایت از اوکراین، ضمن ارسال حجم زیادی از تسلیحات نظامی به اوکراین، تحریم‌های شدیدی را علیه مسکو اعمال کردند.

روسیه در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هدف از این عملیات را «نازی‌زدای» اوکراین و حمایت از افرادی اعلام کرد که «به مدت ۸ سال هدف قلدری و نسل‌کشی رژیم اوکراین در دونباس (در شرق اوکراین)» قرار گرفته‌اند./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها