ملونی در دیدار با نتانیاهو: حامی ازسرگیری مذاکرات صلح هستیم

کد خبر: 1209957

نخست وزیر ایتالیا از حمایت کشورش از روند ازسرگیری مذاکرات صلح با هدف حل مساله فلسطین خبر داد.

ملونی در دیدار با نتانیاهو: حامی ازسرگیری مذاکرات صلح هستیم

نخست وزیر ایتالیا از حمایت کشورش از روند ازسرگیری مذاکرات صلح با هدف حل مساله فلسطین خبر داد.

به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در شهر رم اظهار کرد: آماده حمایت از هرگونه روند سیاسی هستیم و هر کاری که بتوانیم برای کمک به ازسرگیری توافق‌ها میان فلسطین و اسرائیل جهت متوقف کردن تنش‌ها انجام خواهیم داد.

ملونی که ریاست کابینه ائتلافی راست‌گرای ایتالیا را بر عهده دارد، دعوت نتانیاهو برای برگزاری یک نشست دولتی بین‌المللی در اراضی اشغالی را پذیرفت و بر حمایت کشورش از روند ازسرگیری مذاکرات صلح با هدف حل مساله فلسطین-اسرائیل تاکید کرد.

دو طرف در ادامه بر فرصت‌های بزرگ موجود برای همکاری در زمینه‌های اصلی از جمله راه‌حل‌های جدید برای رفع کمبود آب و توزیع گاز تاکید کردند.

نتانیاهو نیز در این کنفرانس گفت: فرصت‌های بزرگی برای توسعه همکاری‌ها با رم وجود دارد.

او در ادامه بار دیگر از ملونی دعوت کرد در آینده‌ای نزدیک در سال جاری میلادی به اراضی اشغالی سفر کرده و در آنجا با او دیداری داشته باشد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: استفاده از منابع آبی یکی از زمینه‌هایی است که اسرائیل می‌تواند تجربه خود در آن را برای کمک به مدیریت بحران آبی که ایتالیا در چند سال اخیر داشته، ارائه کند.

نتانیاهو افزود: همچنین ما خواستار سرعت بخشیدن به روند صادرات گاز به اروپا از طریق ایتالیا هستیم، به دنبال چالش‌های روزافزون اروپا در حوزه انرژی، رم می‌تواند مرکز گاز طبیعی در اروپا شود.

از ابتدای سال ۲۰۲۳ درگیری‌ها در کرانه باختری از جمله قدس شرقی تشدید شده و در نتیجه عملیات‌های مختلف ۷۷ فلسطینی به شهادت رسیده و ۱۴ اسرائیلی نیز از پا درآمدند، همزمان درخواست‌هایی در سطح منطقه و جهان برای کاهش این تنش‌ها مطرح و تلاش‌هایی در این زمینه انجام شده است./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها