حمله تند لاپید علیه کابینه نتانیاهو

کد خبر: 1210464

نخست وزیر سابق اسرائیل گفت: بنیامین نتانیاهو کنترل همه چیز اطراف خود، حتی بر سیاست خارجی را از دست داده است.

حمله تند لاپید علیه کابینه نتانیاهو

 نخست وزیر سابق اسرائیل گفت: بنیامین نتانیاهو کنترل همه چیز اطراف خود، حتی بر سیاست خارجی را از دست داده است. «یائیر لاپید» نخست وزیر سابق و رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه در ادامه انتقاداتش از کابینه نتانیاهو تصریح کرد: «ایالات متحده از کمک به نتانیاهو خودداری می‌کند و عربستان سعودی با ایران توافق نامه امضا کرد و او برای گفت‌وگو به کاخ سفید دعوت نشد».

روسیه توافق صادرات غلات را تمدید کرد

لاپید ادامه داد: «نتانیاهو کنترل اقتصاد را هم از دست می‌دهد، شیکل (واحد پول رژیم صهیونیست) در حال فروپاشی است، هزینه‌های زندگی در حال افزایش است و سرمایه‌ها از اسرائیل فرار می کنند».

وی تأکید کرد که «۲۵۵ تاجر از بزرگترین سرمایه‌گذاران، دیروز به نتانیاهو هشدار دادند که سرمایه گذاری در اسرائیل را متوقف خواهند کرد».

نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی گفت که «بزالل اسموتریچ اولین وزیر دارایی اسرائیل است که به ایالات متحده سفر می‌کند و حتی یک جلسه رسمی با یک مقام آمریکایی در دستور کار خود نداشته است».

اعتراضات مخالفان نتانیاهو و طرح او برای قانون اصلاحات قضایی همچنان ادامه دارد و معترضان خواستار توقف روند تصویب این قانون هستند.

در طرح کابینه نتانیاهو موسوم به "اصلاح قانون قضایی" که ساکنان سرزمین‌های اشغالی از آن به کودتای "قانون اساسی" تعبیر می‌کنند، از اختیارات دستگاه قضایی این رژیم کاسته و در مقابل قدرت و جایگاه قوه مجریه و مقننه در این رژیم تقویت خواهد شد.

در این طرح همچنین، اختیارات مشاور قضایی کابینه رژیم صهیونیستی و اختیارات مشاوران قضایی دیگر وزارتخانه‌های این رژیم گرفته خواهد شد و وزیر این امکان را خواهد داشت هر مشاور قضایی را که بخواهد در دفتر خود برکنار یا منصوب کند.

این لایحه در جلسه کنست که به تازگی برگزار شد، در قرائت اول با ۶۳ رأی موافق و ۴۷ رأی مخالف، به تصویب رسید.

لایحه مذکور برای آن که به قانون تصویب شود، باید در قرائت‌های دوم و سوم نیز به رأی گذاشته شود و در کمیسیون های تخصصی رأی آورد و در در صورت تصویب نهایی به قانون تبدیل خواهد شد.

نتانیاهو که از سال‌ها پیش به اتهام فساد، رشوه و خیانت در امانت تحت محاکمه قضایی قرار دارد، بنا دارد با همین طرح موسوم به «اصلاح نظامی قضایی» از محاکمه فرار کند./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها