سفر دو روزه نتانیاهو به برلین برای گفت‌وگو درباره ایران

کد خبر: 1210974

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بحبوحه تظاهرات علیه وی در سرزمین‌های اشغالی، به منظور گفت‌وگو درباره مسائلی از جمله ایران، در سفری دو روزه عازم برلین شده است.

سفر دو روزه نتانیاهو به برلین برای گفت‌وگو درباره ایران

 به نقل از فرانس ۲۴، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بحبوحه تظاهرات گسترده علیه وی در سرزمین‌های اشغالی، با هدف گفت‌وگو با اولاف شولتز، صدراعظم آلمان درباره طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله ایران، به برلین سفر کرده است.

به نوشته فرانس ۲۴، در آستانه این سفر و همچنین سفر برنامه‌ریزی‌شده نتانیاهو به لندن، یک هزار نویسنده، هنرمند و پژوهشگر در نامه‌ای به سفرای دو کشور مذکور (آلمان و انگلیس)، خواستار لغو سفر وی شده بودند.

در آستانه عزیمت نتانیاهو به برلین، معترضان، تظاهرات خود را به فرودگاه بن‌گورین کشانده و بنرهایی به دست داشتند که روی آن خطاب به نخست وزیر رژیم صهیونیستی نوشته شده بود «برنگرد.»

بنا به اعلام دفتر نتانیاهو، او و شولتز قرار است درباره «موضوعات امنیتی به ویژه مساله ایران و همچنین تحولات منطقه‌ای» بحث و گفت‌وگو کنند.

همچنین قرار است نتانیاهو در این ملاقات، بر لزوم اعمال تحریم‌های بیشتر علیه تهران تاکید و کشورهای اروپایی را نسبت به این کار ترغیب کند. این نخستین دیدار نتانیاهو و شولتز در سمت‌های کنونی‌شان محسوب می‌شود.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین با فرانک والتر اشتاین‌مایر، رئیس‌جمهور آلمان نیز دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها