رشد اقتصادی چین در سال ۲۰۲۳ رکورد زد

کد خبر: 1211783

صندوق بین‌المللی پول در گزارشی پیش‌بینی کرد که چین در سال ۲۰۲۳ یک سوم رشد اقتصادی جهان را به خود اختصاص خواهد داد.

رشد اقتصادی چین در سال ۲۰۲۳ رکورد زد

صندوق بین‌المللی پول در گزارشی پیش‌بینی کرد که چین در سال ۲۰۲۳ یک سوم رشد اقتصادی جهان را به خود اختصاص خواهد داد.

به نقل از اسپوتنیک، کریستالینا جورجیوا، رئیس صندوق بین‌المللی پول امروز (یکشنبه) اعلام کرد که بر اساس پیش‌بینی این صندوق، کشور چین در سال جاری میلادی یک سوم رشد اقتصادی جهان را از آن خود خواهد کرد.

جورجیوا که در مجمع توسعه چین در سال ۲۰۲۳ در پکن صحبت می‌کرد، گفت: احیای پرقدرت چین بدان معناست که این کشور در سال ۲۰۲۳ حدود یک سوم رشد اقتصادی جهان را به خود اختصاص داده و «جهشی دلچسب» را برای اقتصاد جهان به ارمغان خواهد آورد.

به گفته وی، تحلیل‌های صندوق بین‌المللی پول نشان می‌دهد که افزایش «یک واحد درصد» در تولید ناخالص داخلی چین، به طور متوسط به افزایش ۰.۳ واحد درصد رشد تولید ناخالص داخلی دیگر کشورهای آسیایی می‌انجامد.

انتظار می‌رود تولید ناخالص داخلی چین امسال به ۵ درصد رسیده و در این بین، برخی تحلیلگران درباره رشد اقتصادی این کشور خوش‌بین‌تر هستند. چِن فنگ‌یینگ، مدیر اسبق مرکز مطالعات اقتصاد جهان واقع در اندیشکده روابط بین‌الملل معاصر چین به اسپوتنیک گفته است که احتمال دارد تولید ناخالص داخلی این کشور در سال ۲۰۲۳ با افزایش ۶ درصدی مواجه شود اما پکن تصمیم گرفته تا این رقم را هدفگذاری نکند.

نرخ رشد تولید ناخالص داخلی چین در سال ۲۰۲۲ در نتیجه شیوع کرونا و آشفتگی اقتصاد جهان، ۳ درصد معادل ۱۲۱.۰۲ تریلیون یوآن (۱۷.۹۵ تریلیون دلار) اعلام شد./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها