تصمیم وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی برای استعفا

کد خبر: 1211902

رسانه‌های رژیم صهیونیستی می‌گویند که وزیر امنیت داخلی این رژیم قصد دارد استعفای خود را اعلام کند.

 تصمیم وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی برای استعفا

 رسانه‌های رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) نوشتند که «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی و عضو جنجالی و تندروی کابینه نتانیاهو، قصد دارد در اعتراض به توقف طرح «اصلاحات قضایی» از سمت خود استعفا دهد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، نتانیاهو صبح امروز با «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی و «یاریو لیوین» وزیر دادگستری که از حامیان اصلی طرح تغییرات گسترده در سیستم قضایی هستند، جلسه فوق‌العاده چندین ساعته داشت و به آن‌ها گفت که قصد دارد ادامه تصویب این طرح را در کنست متوقف کند.

نتانیاهو همچنین قصد دارد امروز در سخنانی به شکل رسمی توقف این طرح جنجال برانگیز را اعلام کند. اما طبق گفته رسانه‌های صهیونیستی بن گویر به شدت بر موضع خود برای ادامه تصویب طرح اصرار دارد، اما یاریو لیوین که طراح اصلی طرح به شمار می‌رود، گفته است که به تصمیم نتانیاهو احترام می‌گذارد.

رسانه‌های صهیونیستی همچنین نوشته‌اند که استعفای بن گویر به معنای فروپاشی کابینه نیست و بن گویر گفته است که چنین قصدی ندارد.

از سوی دیگر «یاریو لیوین» وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی و معمار طرح تغییرات گسترده در سیستم قضایی که بحران بی سابقه‌ای در این رژیم به وجود آورده است، همراهی ضمنی خود با توقف این طرح را اعلام کرد.

به نوشته وبگاه شهاب نیوز، یاریو لیوین در سخنانی گفته است که به هر تصمیمی که «بنیامین نتانیاهو» بگیرد، احترام می‌گذارد، منظور او قصد نتانیاهو برای توقف طرح تغییر در سیستم قضایی است.

وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی که طراح اصلی و معمار طرح تغییرات بنیادین در سیستم قضایی سناخته می‌شود، پیش از این تهدید کرده بود که در صورت توقف روند قانونی تصویب این طرح، از سمت خود استعفا می‌دهد.

روزنامه «هاآرتص» چندی پیش در مقاله‌ای از یاریو لیوین با عنوان «مهندس کودتای قضایی» نام برد. آویگدور لیبرمن نیز امروز در سخنانی گفت که یاریو لیوین منشأ همه فجایعی است که در اسرائیل جریان دارد. لیبرمن از اعضای حزب لیکود خواست تا نتانیاهو و لیوین را از حزب برکنار کنند.

امروز همچنین «یواف گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی - که روز گذشته توسط نتانیاهو برکنار شده بود - به کنست رفته تا درباره عواقب امنیتی طرح مذکور به نمایندگان پارلمان این رژیم هشدار بدهد.

شب گذشته نیز«یائر لاپید» نخست وزیر سابق رژیم اسرائیل نیز هشدار داد داد که کابینه بنیامین نتانیاهو برای امنیت اسرائیل خطرناک است.

روز گذشته نیز رسانه‌های صهیونیستی از شکاف‌های جدید در حزب لیکود بر سر طرح تغییرات قضایی خبر دادند و نوشتند که نمایندگان عضو این حزب به دو دسته موافق و مخالف این برنامه تقسیم شده‌اند؛ تا جایی که نتانیاهو ناگزیر شد دستور برگزاری نشست فوری سران احزاب ائتلاف حاکم را صادر کند.

در خارج از دایره قدرت نیز در کف خیابان نیز شهرهای رژیم صهیونیستی امروز شاهد اعتصاب گسترده بود  و بزرگترین اتحادیه کارگری رژیم صهیونیستی، اتحادیه‌های پزشکان، مجریان تلویزیونی، بنادر و کارکنان فرودگاه تل‌آویو در اعتراض به طرح تغییرات قضائی کابینه اعتصاب کرده و معترضان نیز خیابان‌ها را مسدود کردند.

در این راستا دولت آمریکا شامگاه یکشنبه از اعتراضات گسترده در فلسطین اشغالی که پس از برکناری «یوآو گالانت»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی توسط «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم آغاز شده، ابراز نگرانی کرد.

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها