حزب‌الله: اسرائیل به سرعت در حال فروپاشی است

کد خبر: 1212036

یکی از مسئولان ارشد حزب الله با اشاره به اینکه تحولات اخیر منطقه و جهان همه قواعد تعامل و درگیری را تغییر داده تاکید کرد، رژیم صهیونیستی به سرعت درحال فرسایش و فروپاشی است.

 حزب‌الله: اسرائیل به سرعت در حال فروپاشی است

شیخ «نبیل قاووق» عضو شورای مرکزی حزب‌الله طی سخنانی در یک مراسم یادبود در جنوب لبنان اعلام کرد، وضعیت فروپاشی کشور که شاهد آن هستیم، مستلزم هوشیاری مداوم برای ارائه راهکار است نه دامن زدن به این اوضاع.

وی افزود، اولویت ما جلوگیری از فروپاشی کشور است، درحالی که برخی طرف‌های دیگر اولویت خود را هماهنگی با تحریم‌های آمریکا علیه ملت و سرمایه‌گذاری روی این تحریم‌ها قرار داده‌اند. لبنان دیگر تحمل شرط‌بندی‌ها و ماجراجویی‌های حساب نشده را ندارد.

شیخ قاووق تاکید کرد، ما رئیس جمهوری را می‌خواهیم که پروژه توافق را با خود حمل کند، درحالی که برخی رئیس جمهوری را می‌خواهند که صاحب پروژه فتنه باشد و آن را ترویج کند. همچنین انتظار برای ارائه راهکار از خارج جهت انتخاب رئیس جمهور لبنان چیزی جز اتلاف وقت نیست و انتخاب رئیس جمهور در کشور ما یک تصمیم کاملا لبنانی است.

این مسئول حزب‌الله گت، در سایه تحولات اخیر، منطقه در حال ورود به مسیرها و تحولات راهبردی جدید است و ما باید همگام با این تحولات پیش برویم تا از مسیر خارج نگردیم. همچنین در این شرایط منافع لبنان ایجاب می‌کند که اولین کشوری باشد که بهبود و توسعه روابط با سوریه را آغاز می‌کند.

شیخ «حسن البغدادی» دیگر عضو شورای مرکزی حزب‌الله نیز در سخنانی درباره آخرین تحولات منطقه و لبنان اظهار داشت، روند تنش‌زایی و گشایش‌هایی که اخیرا در منطقه شاهد آن بودیم، نتیجه تلاش‌ها برای انجام توافق‌های جدید بین طرف‌های منطقه‌ای جهت مدیریت امنیت و اقتصاد منطقه به دور از مداخلات خارجی‌ها بوده و این موضوع منعکس کننده فضای مثبتی است که می‌توان از آن بهره برد.

وی افزود، جنگ روسیه و اوکراین نیز موجب تغییر قواعد درگیری در سطح جهان و کاهش حضور و نفوذ آمریکا در خاورمیانه شده است. اما در طرف مقابل شاهد افزایش قدرت و انسجام محور مقاومت در منطقه هستیم و این یک ضربه بزرگ به آمریکاست که ثروت‌ها و منابع منطقه را غارت و از رژیم موقت اسرائیل حمایت می‌کند. رژیم صهیونیستی درحال حاضر شاهد فرسایش و فروپاشی سریع هم‌زمان با تقویت حضور مقاومت در امتداد اراضی فلسطین اشغالی است.

این مسئول حزب‌الله ادامه داد، اما در مقابل این صحنه منطقه‌ای که ما را به پیروزی و ثبات امنیت و اقتصاد در راستای منافع ملت‌های منطقه امیدوار می‌کند، می‌بینیم که برخی از مقامات لبنانی همچنان در توهمات خود به سر می‌برند و روی سراب شرط‌بندی می‌کنند؛ به جای اینکه از  عقب‌نشینی آمریکا و متحدانش از منطقه استفاده کنند.  اصرار بر این روش شکست‌خورده هیچ منفعتی برای لبنان و ملت آن ندارد.

شیخ البغدادی تصریح کرد، بر همین اساس طرف‌های مذکور لبنانی، راه حل‌هایی که لبنانی‌ها را از بحران‌های معیشتی خارج می‌نماید و انتخاب رئیس جمهور در راس آن قرار دارد، پیچیده می‌کنند. این بسیار مضحک است که در زمانی که شهروندان زیر فشار مسائل معیشتی قرار دارند و برای تامین ساده‌ترین امکانات زندگی خود با مشکلات زیادی روبه رو هستند، ما درباره کوچکترین مسائل باهم اختلاف نظر داشته باشیم.

وی در پایان گفت، مسائلی در لبنان وجود دارد که باید در اولویت قرار بگیرند، مانند مسئله برق و یافتن راهکاری برای کنترل نرخ ارز. علاوه بر آن باید راهی برای پایان دادن به طمع برخی تاجران نیز پیدا شود، به ویژه در این ماه مبارک رمضان. در این شرایط افراد نیکوکار مسئولیت بزرگی در قبال ملت خود دارند و تا جایی که می‌توانند باید از رنج و مشکلات معیشتی مردم کم کنند.

این درحالی است که حزب‌الله از ابتدای ماه مبارک رمضان کمپینی با عنوان «سفره امام زین العابدین (ع)» در مناطق مختلف برای کمک به نیازمندان به راه انداخته و علاوه بر برپایی سفره‌های افطار، کمک‌های نقدی نیز در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد.

به همین منظور سید «حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله لبنان نیز در اولین سخنرانی خود به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان که جمعه شب به طور زنده در شبکه المنار پخش شد، به اقدامات خیرخواهانه در این ماه و سفره‌های افطاری که در مناطق مختلف برپا می‌شود پرداخته و تاکید کرد، همه شرکت کنندگان در فعالیت‌های سفره امام زین‌العابدین (ع) در افطار روزه‌داران شریک هستند. طرح افطار به ویژه در این شرایط سخت اجتماعی و اقتصادی کشور بسیار مهم است. از همه برادران و خواهران در شهرها و روستاها می‌خواهیم نهایت تلاش خود را به کار بگیرند تا سفره افطار هیچ کس خالی نباشد.

تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها