اعلام جرم هیات منصفه منهتن نیویورک علیه ترامپ

کد خبر: 1212523

هیات منصفه عالی منهتن نیویورک علیه دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا اعلام جرم و او را به پرداخت حق‌السکوت، متهم کرد.

اعلام جرم هیات منصفه منهتن نیویورک علیه ترامپ

هیات منصفه عالی دادگاه منهتن نیویورک علیه دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا اعلام جرم و او را به پرداخت حق‌السکوت، متهم کرد.

 با این اقدام هیات منصفه عالی دادگاه منتهن نیویورک ، دونالد ترامپ نخستین رئیس جمهور سابق آمریکا خواهد بود که به جرائم کیفری متهم می‌شود؛ در حالیکه  او دوباره نامزد انتخابات ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۴ شده است.

اتهامات به ترامپ در پی تحقیقات آلوین براگ دادستان منطقه منهتن نیویورک می‌تواند رقابت های انتخابات  ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا را تغییر دهد. برخی رسانه های آمریکایی می گویند که ترامپ طی روزهای آینده بازداشت خواهد شد.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز به نقل از منابع آگاه گزارش داد که احتمالا در روزهای آینده کیفرخواست علیه ترامپ اعلام می‌شود. خبرگزاری سوشیتدپرس نیز به نقل از یک منبع آگاه که خواست نامش بیان نشود، گزارش داد انتظار می رود ترامپ که  پیشتر هر گونه تخلفی را رد کرده و به تحقیقات درباره خودش حمله کرده بود، هفته آینده تسلیم مقامات شود.

تیم حقوقی ترامپ با ادعای اینکه هیچ جرمی روی نداده است، اعلام کرد که پس از متهم شدن او، حقیقت آشکار خواهد شد و عدالت برقرار می‌شود. خانواده ترامپ نیز کیفرخواست علیه او را به عنوان هدف قرار دادن فرصت‌ طلبانه مخالفی سیاسی در سال مبارزات انتخاباتی محکوم کردند.

هیات منصفه عالی دادگاه منهتن نیویورک از مدتها پیش در حال بررسی شواهدی در مورد پرونده اخلاقی دونالد ترامپ رئیس جمهور جنجالی سابق آمریکا و پرداخت حق السکوت بود و چند بار صدور کیفرخواست را  به تعویق انداخت اما همزمان ترامپ خواستار حصور با دستبند در دادگاه شده بود.

هیات منصفه دادگاه منهتن در ژانویه توسط آلوین براگ تشکیل شد و به بررسی شواهدی درباره نقش ترامپ در پرداخت پول به بازیگر فیلم های مستهجن به نام "استورمی دنیلز "چند روز قبل از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ پرداخت و در نهایت به نفع این فرد رای داد. این پول  برای ساکت نگه داشتن وی درباره رابطه جنسی خود با رئیس جمهوری سابق آمریکا در سال ۲۰۰۶ بوده است.

در این پرونده، این موضوع مطرح است که چگونه ترامپ در آستانه انتخابات سال ۲۰۱۶ بعد از آن که مایکل کوهن وکیلش به خانم دنیلز حق‌السکوت داد، این پول را به وکیل خود بازگردانده است.

اکنون نگرانی‌ها از احتمال وقوع اعتراضات در صورت بازداشت ترامپ وجود دارد اما رئیس جمهور سابق آمریکا  پیشتر اعلام کرده بود که خواستار ورود به دادگاه با دستبند است.

برخی منابع خبری اعلام کرده بودند دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا به مشاورانش گفته است که می‌خواهد در صورت اعلام جرم علیه خود، با دستبند به دادگاه برود.

به گفته مقامات آگاه، ترامپ ظاهراً به مشاوران خود گفته که آماده است با دستان دستبند زده از پشت، در دادگاه احتمالی حضور یابد و جلسه دادگاه را به یک «نمایش» تبدیل کند تا این اقدام یک اعتراض نمادین به پیگرد قانونی او باشد.

از نظر ترامپ، چنین اقدامی به او این امکان را می‌دهد که کارزار ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ خود را تقویت‌ کند و ضعیف به نظر نرسد.

این منابع خاطرنشان کردند که ترامپ توصیه وکلای خود برای تسلیم آرام به مقامات رسمی و حضور در جلسه دادگاه از طریق لینک ویدئویی به دلایل امنیتی را رد کرده و گفته است که برایش مهم نیست که به او شلیک شود زیرا به احتمال زیاد این دادگاه پیروزی او در انتخابات سال ۲۰۲۴ را تضمین می کند.

ترامپ پیش از این، بدون ارائه مدرک در پستی وبلاگی مدعی شده نشست های غیرقانونی از دفتر دادستان منطقه منهتن نشان می دهد که او دستگیر خواهد شد. او جزئیاتی درباره این اتهامات ارائه نکرد و از هوادارانش خواست برای «باز پس گیری کشور» به حمایت از او «تظاهرات کنند».

لیندسی گراهام عضو کمیته قضایی مجلس سنای آمریکا هشدار داد، بازداشت احتمالی دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین به دستور دادستان منطقه منهتن «کشور را منفجر خواهد کرد».

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، تارنمای هیل نوشت: لیندسی گراهام سناتور جمهوریخواه در مصاحبه با برنامه «فاکس اند فرندز» با اشاره به بی میلی دادستان قبل از آلوین براگ دادستان منطقه منهتن برای بازداشت ترامپ به اتهام پرداخت حق السکوت ۱۳۰ هزار دلاری به یک هنرپیشه زن آمریکایی گفت: براگ برای پیگیرد قانونی ترامپ تحت فشار سیاسی قرار دارد.

گراهام در توضیح این که چرا فکر می‌کند براگ اکنون آماده است علیه ترامپ اتهام بزند، گفت: یکی از افرادی که در دفتر دادستانی منطقه منهتن کار می کرد پیشتر کتابی را به نگارش در آورد که نسبت به سایروس ونس جونیو دادستان پیشین منطقه منهتن لحن انتقادی داشت. وی گفت شما باید ترامپ را تحت پیگرد قرار می دادید اما او را رها کردید. حالا براگ احساس فشار می کند.

گراهام همچنین از براگ به عنوان دادستان تحت حمایت جورج سوروس میلیاردر و مدیر بنیاد سوروس انتقاد کرد و گفت وی (براگ) مبالغ هنگفتی کمک در کارزار دادستانی منطقه منهتن در سال ۲۰۲۱ از سوروس دریافت کرده است.

ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها