دیدار رئیس جمهور مصر با محمد بن سلمان در جده

کد خبر: 1212891

رسانه‌های عربستان دوشنبه از دیدار و گفت‌وگوی رئیس جمهوری مصر و ولیعهد عربستان سعودی در شهر جده خبر دادند.

 دیدار رئیس جمهور مصر با محمد بن سلمان در جده

«محمد بن سلمان بن عبدالعزیز آل سعود» ولیعهد عربستان سعودی امروز  در وعده سحر در جده میزبان «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر بود.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی اعلام کرد که طی  این دیدار رئیس جمهور مصر و ولیعهد سعودی روابط دوجانبه تاریخی بین دو کشور و چشم انداز همکاری‌های مشترک و راه‌های ارتقا و توسعه آن در زمینه‌های مختلف را  مورد بررسی قرار  دادند.

دو طرف همچنین  درباره تحولات اوضاع منطقه‌ای و بین‌المللی و تلاش‌های انجام شده در این راستا و همه موضوعات مورد علاقه مشترک بحث و گفت وگو کردند.

در این نشست «مساعد بن‌محمد عیبان‌» وزیر مشاور و عضو شورای وزیران عربستان ،«عصام بن سعد بن سعید» یکی از اعضای کابینه عربستان و  سرلشگر «عباس کامل»  رئیس دستگاه اطلاعات عمومی مصر حضور داشتند.

رئیس‌جمهور مصر یکشنبه شب به عربستان سعودی رفت.

یک شبکه خبری مصری پیش از این شامگاه یکشنبه گزارش داده بود که «رئیس جمهور مصر در این سفر چند ساعته با ولیعهد سعودی دیدار و درباره روابط دوجانبه بین دو کشور به ویژه در سطوح سیاسی و اقتصادی گفتگو خواهد کرد».

السیسی ماه گذشته گفته بود که مصر روابط بسیار خوبی با تمام کشورها از جمله عربستان دارد.

از زمان روی کار آمدن رئیس جمهور مصر در سال 2014، وی 15  بار به عربستان سعودی سفر کرده است که آخرین آن در دسامبر 2022 برای شرکت در اجلاس سران چین و اعراب بود.

عربستان سعودی اولین سرمایه گذار جهانی و عرب در مصر با سرمایه گذاری بیش از 55 میلیارد دلار است که همه بخش‌ها و زمینه‌ها از جمله لجستیک، صنعتی، تجاری و کشاورزی را پوشش می دهد.

با این حال، بحران اقتصادی که مصر با کاهش ارزش پوند مصر (جنیه) از سر می گذراند، بخش سرمایه گذاری در این کشور را به شدت تحت تاثیر قرار داده است، زیرا سرمایه گذاران  نگران ورود به بازار بی ثبات هستند.

تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها