بی‌توجهی ماکرون به معترضان

کد خبر: 1212995

رئیس جمهور فرانسه بدون توجه به تقاضاهای مردمی، از ادامه سیاستهای خود در مورد افزایش سن بازنشستگی خبر داد.

بی‌توجهی ماکرون به معترضان

«امانوئل ماکرون»، رئیس جمهور فرانسه روز دوشنبه پیش از مراسم  رونمایی از طرحی با هدف جلوگیری از بحران آب در تابستان در این کشور گفت که اعتراضات اصلاحات بازنشستگی یا سایر تغییرات سیاستی را متوقف نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» ماکرون و دولت او با این طرح به دنبال این هستند که به موضوعات دیگری غیر از لایحه بازنشستگی که اعتراضات شدیدی را در سراسر کشور در این دو ماه به راه انداخته بپردازند.

بر اساس این گزارش، ماکرون حین سخنرانی در منطقه «آلپ» توسط گروه‌هایی از معترضان خشمگین از لایحه بازنشستگی مورد استقبال قرار گرفت. روی یک پلاکارد نوشته شده بود «ماکرون استعفا». در جریان این اعتراض‌ها دو نفر نیز دستگیر شدند.

ماکرون به خبرنگاران گفت: «تظاهرات عادی است، اما این بدان معنا نیست که ما باید متوقف شویم.هیچ چیز خشونت را در یک جامعه دموکراتیک توجیه نمی‌کند.»

اخیرا پلیس فرانسه تعدادی از شرکت کنندگان در تظاهرات پاریس که علیه اصلاحات در قانون بازنشستگی تجمع کرده بودند را بازداشت کرد.  در این تظاهرات درگیری‌هایی میان پلیس و تظاهرات کنندگان در پاریس روی داد.

 نظرسنجی روزهای اخیر نیز نشان داد که محبوبیت شخصی ماکرون به ۲۸ درصد کاهش یافته که پایین ترین سطح از زمان اعتراضات جلیقه زردها در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ است. ماکرون به دلیل امتناع از افزایش مالیات بر ثروتمندان مورد انتقاد شدید قرار گرفته است. منتقدان همچنین اصلاحات بازنشستگی را به عنوان بار فزاینده‌ای بر دوش کارگران محکوم کرده‌اند.

«حزب وطن» این کشور  نیز با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرده، به تظاهرات خود ادامه داده و تصمیم دولت برای افزایش سن بازنشستگی به ۶۴ سال را فاقد مشروعیت خوانده است/ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها