واکنش روسیه به درز اطلاعات از پنتاگون

کد خبر: 1214342

سخنگوی کرملین در واکنش به ادعای دست داشتن مسکو در درز اطلاعات محرمانه پنتاگون، تمایل به مقصر دانستن روسیه در همه اتفاقات را یک «بیماری همه‌گیر» توصیف کرد.

واکنش روسیه به درز اطلاعات از پنتاگون

سخنگوی کرملین در واکنش به ادعای دست داشتن مسکو در درز اطلاعات محرمانه پنتاگون، تمایل به مقصر دانستن روسیه در همه اتفاقات را یک «بیماری همه‌گیر» توصیف کرد.

به نقل از رویترز، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین با اشاره اتهامات مطرح‌شده علیه روسیه درباره دست داشتن این کشور در افشای اطلاعات و اسناد محرمانه پنتاگون، گفت که مقصر دانستن مسکو در همه مسائل، به یک تمایل عمومی و همه‌گیر تبدیل شده است.

اسنادی که به‌تازگی در فضای مجازی دست به دست می‌شود، حاوی اطلاعاتی درباره جنگ اوکراین از جمله آمار تلفات و قربانیان و سایر جزئیات نظامی جنگ یک‌ساله در این کشور است.

پسکوف در واکنش به اتهامات مبنی بر مسئولیت احتمالی مسکو در درز اطلاعات، گفت: به هیچ وجه نمی‌توانم درباره این موضوع اظهار نظر کنم. هم شما و هم می‌دانیم که تمایلی وجود دارد مبنی بر اینکه روسیه همیشه در همه مسائل مقصر است. این تمایل، کلی و یک بیماری است.

وی درباره اینکه گفته می‌شود واشنگتن از ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین هم جاسوسی کرده است نیز گفت: بعید نیست اما این واقعیت که آمریکا مدت‌هاست از سران کشورها به ویژه کشورهای اروپایی جاسوسی می‌کند، بارها رسانه‌ای شده و به دفعات شرایط شرم‌آوری را رقم زده است./مهر

مسکو: ۱۰۶ اسیر روسیه آزاد شدند

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ۱۰۶ نظامی اسیر روس از قلمرو تحت کنترل کی‌یف بازگردانده شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز دوشنبه در بیانیه‌ای از آزادی ۱۰۶ اسیر این کشور از قلمرو تحت کنترل اوکراین خبر داد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع روسیه در این خصوص آمده است: مسکو ۱۰۶ اسیر جنگی را از اسارت اوکراین پس از گفتگو با کی یف بازگردانده است.

مسکو در این بیانیه اضافه کرد: امروز ۱۰ آوریل در نتیجه مذاکرات میان کی یف و مسکو، ۱۰۶ نظامی روسی که در معرض خطر مرگ قرار داشتند از قلمرو تحت کنترل رژیم کی یف بازگردانده شدند. تلاش برای بازگرداندن سایر اسرا نیز ادامه خواهد داشت.

پیشتر در تاریخ اکتبر و ستامبر سال گذشته میلادی نیز تبادل اسرا میان روسیه و اوکراین رخ داده بود.

وزارت دفاع اوکراین دی ماه از آزادی ۸۰ نظامی خود درپی تبادل اسرا با طرف روسی خبر داد.

«آندره یرماک» رئیس دفتر ریاست جمهوری اوکراین در همان روز در صفحه توئیتر خود اطلاعاتی را پیرامون تبادل اسرا اعلام کرد و افزود که ۸۰ نظامی اوکراینی به این کشور بازگردانده شدند.

«تاتیانا ماسکالکووا» (Tatyana Moskalkova) کمیسر حقوق بشر روسیه در فروردین ماه ۱۴۰۱ برای نخستین بار اعلام کرده بود: اولین تبادل اسرای جنگی میان روسیه و اوکراین انجام شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها