درگیری بین نیروهای ارمنستان و آذربایجان

کد خبر: 1214568

رسانه‌ها از تبادل‌آتش شدید میان نیروهای مرزی جمهوری‌آذربایجان و ارمنستان و کشته شدن ۷ نفر از طرفین در درگیری‌های امروز خبر می‌دهند.

درگیری بین نیروهای ارمنستان و آذربایجان

رسانه‌ها از تبادل‌آتش شدید میان نیروهای مرزی جمهوری‌آذربایجان و ارمنستان و کشته شدن ۷ نفر از طرفین در درگیری‌های امروز خبر می‌دهند.

به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان امروز سه شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای ارمنستانی مناطقی را در منطقه لاچین هدف قرار دادند و ما اقدامات لازم را برای پاسخگویی به آنها انجام خواهیم داد.

منابع محلی در این خصوص گزارش کردند که درگیری‌های امروز میان نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان در نزدیکی شهر تغ رخ داده است.

گزارش‌ها از وجود تلفات میان نیروهای دو طرف حکایت دارد. درگیری‌های توپخانه ای یا خمپاره‌ای همچنان ادامه دارد.

مقامات آذربایجانی اعلام کردند: تمام مسئولیت وضعیت کنونی به طور کامل بر عهده ارمنستان است.

از سوی دیگر، وزارت دفاع ارمنستان نیز در بیانیه‌ای متقابل اعلام کرد: باکو با استفاده از خمپاره به اقدامات تحریک آمیز خود در همین راستا ادامه می‌دهد. نیروهای ارمنستانی تمام اقدامات دفاعی لازم را انجام می‌دهند.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نیز دراین باره خبر داد: درگیری بین ارتش ارمنستان و آذربایجان ادامه دارد.

وبگاه اینتل ریپابلیک نیز در این ارتباط گزارش داد: ۳ نفر از نیروهای ارمنستان و ۴ تَن از نیروهای جمهوری آذربایجان تا کنون در تبادل آتش در مرز میان دو کشور کشته شده اند.

در حالیکه وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از ادامه درگیری ها در گذرگاه لاچین خبر می دهد، وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد که درگیری ها در سینیک درجریان است.

تا کنون اطلاعات و اخبار بیشتری در این باره رسانه‌ای نشده است.

 جراحات و تلفات نظامیان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در دور تازه درگیری‌ها

منابع خبری از تیراندازی نیروهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان به هم در منطقه«سیونیک» و جراحات نیروهای نظامی دو طرف خبر دادند.

وزارت دفاع ارمنستان عصر سه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که یگان‌های نظامی جمهوری آذربایجان حوالی ساعت ۱۶ به وقت محلی به سمت نیروهای ارمنستانی تیراندازی کردند.

به گزارش خبرگزاری «آرمناپرس»، در این بیانیه آمده است که ارتش ارمنستان اقدامات متقابل انجام داده است. وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد: «طبق اطلاعات اولیه، نیروهای ارمنستان در جریان این تیراندازی مجروح شده‌اند.»

خبرگزاری «نیوز آرمنیا» نیز گزارش کرد که پارلمان ارمنستان جلسه فوق العاده خود را به دلیل تشدید تنش در مرز با جمهوری آذربایجان لغو کرد.

پیشتر وزارت دفاع ارمنستان گزارش داده بود که حوالی ساعت ۱۶ روز سه شنبه، یگانهای ارتش جمهوری آذربایجان به سمت نظامیان ارمنستانی که در حال انجام کارهای مهندسی در روستایی در استان «سیونیک» بودند، آتش گشودند.

این گزارش حاکیست که باکو از تلفات سنگین نیروهای ارمنستان خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری «ترند نیوز» به نقل از وزارت دفاع جمهوری آذربایجان، در نتیجه اقدامات لازم یگان های جمهوری آذربایجان مستقر در مسیر لاچین، نیروهای ارمنستان متحمل خسارات سنگینی شده‌اند.

 این منبع خبری افزود که تنش ناشی از تحریکات یگان‌های نیروهای مسلح ارمنستان در لاچین همچنان پابرجاست.

روزنامه «دیلی صباح» نیز نوشت، وزارت دفاع جمهوری  آذربایجان روز سه شنبه اعلام کرد در حمله نیروهای ارمنستان در منطقه زنگزور شرقی، نظامیان آذربایجانی کشته و زخمی شدند.

در بیانیه وزارت دفاع آذربایجان آمده است: «یگان‌های نیروهای مسلح ارمنستان مستقر در شهرک دیغ ، حمله مسلحانه شدیدی را به مواضع ارتش آذربایجان مستقر در منطقه لاچین انجام دادند.»

این وزارتخانه در بیانیه دیگری اعلام کرد که نیروهای ارمنستان نیز متحمل «تعداد زیادی تلفات» شده اند و به زودی اطلاعات تکمیلی منشتر خواهد شد.

 رئیس جمهور جمهوری آذربایجان روز دوشنبه اظهار داشت که معاهده صلح بین باکو و ایروان بدون مشکل نیست  اما باکو مصمم به صلح است.  

 «الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در نشست مطبوعاتی در قزاقستان گفت که کار بر معاهده صلح بین آذربایجان و ارمنستان آنطور که می‌خواهد بدون مشکل نیست، اما باکو مصمم به عادی سازی روابط با ایروان است

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها