لاوروف برای رایزنی با آمریکای لاتین به ونزوئلا رفت

کد خبر: 1215901

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز سه شنبه در ادامه سفر به آمریکای لاتین که از روز قبل آغاز شد، به ونزوئلا رفت.

لاوروف برای رایزنی با آمریکای لاتین به ونزوئلا رفت

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز سه شنبه در ادامه سفر به آمریکای لاتین که از روز قبل آغاز شد، به ونزوئلا رفت.

به گزارش رسانه‌ها، لاوروف بعنوان بخشی از تور آمریکای لاتین که از روز قبل آغاز شد، از برزیل به کاراکاس سفر کرد.

وی قرار است در کاراکاس با نیکلاس مادورو رئیس جمهوری، دلسی رودریگز معاون مادورو و ایوان گیل پینتو همتای ونزوئلایی خود گفت و گو خواهد کرد.

وزیر خارجه روسیه امروز در برازیلیا با لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا رئیس جمهوری و مائورو ویرا همتای برزیلی خود دیدار کرد.

لاوروف در کنفرانس مطبوعاتی با مائورو ویرا همتای برزیلی خود افزود: ما باید مناقشه را به سیاقی پایدار حل کنیم، نه به روش کوتاه مدت؛ اما کشورهای ناتو و غرب به تعهداتی که بر عهده گرفته بودند عمل نکرده‌اند.

وزیر خارجه روسیه در ادامه از ویرا به دلیل مخالفت برزیل با تحریم‌های تجاری اعمال شده علیه مسکو توسط چندین کشور پس از حمله روسیه به اوکراین تشکر کرد.

وزیر خارجه روسیه افزود: این تحریم‌ها محصول یک تصمیم غیرقانونی هستند زیرا از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد تائید نشده‌اند.

ویرا همچنین درباره تحریم‌ها گفت که برزیل به طور سنتی فقط از تحریم‌هایی حمایت می‌کند که از تائید شورای امنیت برخوردار هستند و خاطرنشان کرد که این تحریم‌ها بر کل اقتصاد جهانی که هنوز از همه‌گیری کرونا بهبود نیافته‌اند، تأثیر گذاشته است.

وزیر امور خارجه برزیل نیز در این کنفرانس مطبوعاتی موضع کشورش را در مورد لزوم دستیابی به آتش بس در اوکراین و تشکیل گروهی از کشورهای دوست برای پیگیری راه حل میانجی‌گری تکرار کرد.

تور آمریکای لاتین لاوروف روز دوشنبه با سفر به برزیل آغاز شد و وی پس از برزیل و ونزوئلا به کوبا و نیکاراگوئه، خواهد رفت./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها