ارتش سودان: شورش را سرکوب کردیم

کد خبر: 1216552

سخنگوی ارتش سودان از مقابله جدی ارتش با نیروهای پشتیبانی سریع خبر داد.

ارتش سودان: شورش را سرکوب کردیم

سخنگوی ارتش سودان از مقابله جدی ارتش با نیروهای پشتیبانی سریع خبر داد.

 به نقل از شبکه الجزیره، سخنگوی ارتش سودان می‌گوید این کشور با هر گونه نفوذ به حریم هوایی خود مقابله خواهد کرد.

سخنگوی ارتش سودان امروز شنبه اعلام کرد که ارتش با هرگونه نفوذ به حریم هوایی سودان به شکلی قاطع برخورد خواهد کرد.

سخنگوی ارتش سودان در تشریح آخرین وضعیت حاکم بر این کشور گفت: شورش (نیروهای پشتیبانی سریع) را سرکوب کردیم و سودان را از بزرگترین پروژه فرصت‌طلبانه تاریخ آن نجات دادیم.

بنا به گفته این مقام ارتش سودان، تیراندازی به سوی برخی مناطق با گلوله‌های توپخانه و تک تیرانداز از سوی نیروهای شورشی ادامه دارد.

این مقام ارتش سودان تاکید کرد که اعلام چارچوب زمانی مشخص برای پایان درگیری نظامی دشوار است و ارتش در تلاش برای از بین بردن شورش است.

سخنگوی رسمی ارتش سودان در عین حال افزود که زندگی به تدریج در پایتخت و بقیه شهرهای سودان در حال بازگشت به حالت عادی است./مهر

البرهان: احدی از مکان «حمیدتی» اطلاع ندارد

رئیس شورای حاکمیتی سودان امروز شنبه اعلام کرد: من در حال حاضر در ستاد فرماندهی هستم و اینجا را ترک نخواهم کرد مگر اینکه کشته شوم و جسدم از اینجا خارج شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربیه، عبدالفتاح البرهان رئیس شورای حاکمیتی سودان امروز شنبه اعلام کرد: همه فرودگاه‌ها تحت کنترل ارتش است به غیر از فرودگاه‌های خارطوم و نیالا.

وی گفت: من در حال حاضر در مرکز فرماندهی هستم و اینجا را ترک نخواهم کرد مگر اینکه کشته شوم و نعش من از اینجا خارج شود.

البرهان تاکید کرد: اوضاع معیشتی رو به وخامت است و نگرانی جامعه بین المللی درباره اتباع خارجی را درک می‌کنیم.

وی حمیدتی فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع را متهم به حمله به مراکز دیپلماتیک بدون توجه به قانون بین المللی کرد.

البرهان گفت: نیروهای پشتیبانی سریع داخل محله‌های مسکونی هستند و از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند. آنها بیمارستانها را تخلیه و آن‌را تبدیل به مراکز نظامی کرده‌اند و به مراکز تجاری و بانک‌ها و مراکز دولتی حمله می‌کنند.

درباره سرنوشت حمیدتی هم اعلام کرد: احدی حتی نیروهایش هم نمی‌دانند که او کجاست. خلیفه حفتر با من تماس گرفت و گفت که اخبار مربوط به حمایتش از طرف دیگر صحت ندارد.

وی از هماهنگی عالی با چاد خبر داد.

البرهان گفت: درگیری کنونی دلایلش سیاسی است و ما به دنبال انتقال قدرت به دولت غیرنظامی هستیم. بازنده بزرگ در جنگ ملت سودان هستنند و ما دعوت به گفتگوی داخلی برای حل بحران می‌کنیم.

وی خطاب به مردم سودان افزود: جنگ بر نیروهای مسلح شما تحمیل شد و از شما می‌خواهیم که صبر کنید.

کنترل صنعت نظامی را در اختیار گرفتیم

فرماندهی نیروهای پشتیبانی سریع سودان می‌گوید که این نیروها توانسته‌اند کنترل صنعت نظامی این کشور را در اختیار گیرند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، فرماندهی نیروهای پشتیبانی سریع سودان از تسلط بر صنعت نظامی این کشور خبر می‌دهد.

در حالی‌که ساعاتی پیش ارتش سودان از سرکوب شورش نیروهای پشتیبانی سریع خبر داد، فرماندهی نیروهای پشتیبانی سریع امروز شنبه اعلام کرد که کنترل کامل صنعت نظامی این کشور را به دست گرفته است.

در بیانیه فرماندهی نیروهای پشتیبانی سریع سودان آمده است که تجهیزات نظامی ضبط شده از سوی شورشیان در حال شمارش است.

ساعاتی پیش سخنگوی ارتش سودان در تشریح آخرین وضعیت حاکم بر این کشور گفت: شورش (نیروهای پشتیبانی سریع) را سرکوب کردیم و سودان را از بزرگترین پروژه فرصت‌طلبانه تاریخ آن نجات دادیم.

بنا به گفته این مقام ارتش سودان، تیراندازی به سوی برخی مناطق با گلوله‌های توپخانه و تک تیرانداز از سوی نیروهای شورشی ادامه دارد.

با اوج گرفتن اختلافات ژنرال برهان و سرلشکر حمیدتی، سیاستمداران سودانی احتمال بروز جنگ میان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع را مطرح کردند لذا به همراه شماری از شخصیت‌های اجتماعی و نظامی در مسیر میانجیگری میان این دو فرمانده نظامی گام برداشتند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها