پیش بینی لهستان از جنگ اوکراین

کد خبر: 1217882

یک مقام ارشد ارتش لهستان اعلام کرد که شواهد کنونی نشان می‌دهد که اوکراین نمی‌تواند پیروز از نبرد با روسیه بیرون بیاید.

پیش بینی لهستان از جنگ اوکراین

یک مقام ارشد ارتش لهستان اعلام کرد که شواهد کنونی نشان می‌دهد که اوکراین نمی‌تواند پیروز از نبرد با روسیه بیرون بیاید.

به نقل از رویترز، یک مقام ارشد نظامی لهستان چشم‌انداز پیروزی اوکراین در نبرد با روسیه را کمرنگ توصیف کرد.

«راجموند آندرژیچاک» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح لهستان اعلام کرد که اوکراین شانس اندکی برای پیروز شدن در نبرد نظامی با روسیه دارد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح لهستان در یک گفتگو در دفتر امنیت ملی در ورشو یادآور شد که بحران امنیتی اوکراین و درگیری‌ها در این کشور به طور کلی سیاسی و اقتصادی هستند و صرفاً موضوع مربوط به ارتش نیست.

آندریچاک تاکید کرد که وقتی به درگیری در اوکراین نگاه می‌کند، عمدتاً آن را از دریچه سیاسی می‌بیند و متأسفانه از این منظرخوب به نظر نمی‌رسد.

این افسر ارشد ارتش لهستان توضیح داد که حداقل از منظر دوره یک تا دو ساله آینده، هیچ شواهدی دال بر اینکه نشان دهد روسیه منابع لازم برای ادامه عملیات نظامی خود را نخواهد داشت، وجود ندارد.

رئیس جمهور روسیه ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ۱۴۰۰) در نطقی تلویزیونی اعلام کرد که در واکنش به درخواست جمهوری‌های دونباس (دونتسک و لوهانسک) در شرق اوکراین و همچنین به منظور «نازی‌زدایی و غیرنظامی‌کردن اوکراین»، فرمان آغاز «عملیات ویژه نظامی» در اوکراین را صادر می‌کند تا از مردمی که هشت سال مورد سوءاستفاده و نسل‌کشی رژیم کی‌یِف بوده‌اند، حفاظت کند و اوکراین از وجود «نئونازی‌ها» پاکسازی شود./مهر

 روسیه: لهستان هنجارهای دیپلماتیک را نقض کرد

روسیه اعلام کرد که اقدام لهستان در تصرف ساختمان مدرسه روسی در ورشو نقض هنجارهای دیپلماتیک است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، مسکو امروز شنبه اعلام کرد که توقیف یک مدرسه متعلق به سفارت روسیه در ورشو توسط لهستان نقض آشکار توافق‌های بین‌المللی است.

وزارت خارجه روسیه ضمن هشدار در مورد پیامدهای "ناگوار" این مساله، افزود: ما این را به عنوان یک اقدام خصمانه دیگر از سوی مسئولین لهستانی و نقض آشکار کنوانسیون وین در 1961 در نظر می‌گیریم.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای ادامه داد: این ورای چارچوب ارتباط مدنی بین دولتی است و پیامدها و واکنش‌های تند ما را برای مسئولین لهستان و منافع این کشور در روسیه همراه خواهد داشت.

پیش از این «سرگئی آندریف»، سفیر روسیه در لهستان هم به خبرگزاری تاس گفت: سفارت روسیه در لهستان اقدامات مقامات لهستان برای تصرف ساختمان مدرسه روسی را غیرقانونی دانسته و قطعاً به این اقدام اعتراض خواهد کرد.

آندریف خاطر نشان کرد: طبق کنوانسیون وین، املاک دیپلماتیک نمی توانند مورد تهاجم و تصرف قرار گیرند. مقامات لهستانی به تصمیمات دادگاه های داخلی مراجعه می کنند، ما این تصمیمات را غیرقانونی و سیاسی می دانیم.

سفیر روسیه افزود: در عین حال، نمایندگی دیپلماتیک روسیه مجبور به تمکین و تخلیه ساختمان مدرسه روسی در ورشو به درخواست مقاماتی است که تصمیم به استفاده از زور در این رابطه گرفتند، علیرغم این واقعیت که این یک ساختمان دیپلماتیک بوده و به سفارت روسیه تعلق دارد. در چنین شرایطی وارد شدن به رویارویی با مسئولین کار ما نیست و ما مجبوریم اطاعت کنیم. البته اعتراض خود به این اقدام را در سطح بین‌المللی دنبال خواهیم کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها