۴ شرط عربستان برای عادی سازی روابط با تل‌آویو

کد خبر: 1218133

یک رسانه عبری از تحرکات جدید انجام شده در زمینه عادی سازی روابط میان ریاض و تل آویو پرده برداشت.

۴ شرط عربستان برای عادی سازی روابط با تل‌آویو

یک رسانه عبری از تحرکات جدید انجام شده در زمینه عادی سازی روابط میان ریاض و تل آویو پرده برداشت.

به نقل از العربی الجدید، یک رسانه رژیم صهیونیستی از تحرکات جدیدی خبر داد که در زمینه عادی سازی این رژیم با عربستان صورت گرفته است.

رسانه صهیونیستی اسرائیل هیوم روز یکشنبه فاش کرد که آمریکا درخواست‌های عربستان را به عنوان شرط پیشرفت در روند عادی سازی روابط با این رژیم بررسی می‌کند.

این روزنامه به نقل از یک منبع آمریکایی نوشت که ریاض، این موضع را با وجود نزدیکی اخیر خود به ایران ابراز کرده است.

طبق اعلام این روزنامه، عربستان ۴ شرط را برای انجام عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی ارائه کرده که شامل؛ پیمان دفاعی با آمریکا، داشتن نیروگاه‌های هسته‌ای برای مقاصد صلح آمیز، بهبود روابط دوجانبه و توقف انتقادات از سیاست‌های ریاض در پی قتل جمال خاشقچی است.

این رسانه صهیونیست به نقل از رون دی سانتیس، فرماندار فلوریدا که هفته گذشته به اراضی اشغالی سفر کرده بود، مدعی شد: فرصتی برای ایجاد ائتلاف آمریکایی-اسرائیلی-عربی در مقابل تهدیدات ایران وجود دارد و این هدفی است که تحقق آن امکان پذیر است. این موضوع نیازمند مدیریت صحیح آمریکا در برخورد با عربستان است.

وی افزود: به رسمیت شناختن اسرائیل از سوی عربستان، در گرو سیاست‌هایی است که آمریکا در قبال ریاض اتخاذ خواهد کرد.

طبق گزارش این رسانه، لیندسی گراهام، سناتور آمریکایی، مسئول میانجیگری بین عربستان و آمریکاست.

گراهام به دولت بایدن گفته که با وجود انتساب به حزب جمهوری خواه، چنانچه پاسخ دولت آمریکا به خواسته‌های عربستان، به رسمیت شناختن اسرائیل توسط عربستان را در پی داشته باشد، آن را تأیید می‌کند.

این روزنامه گزارش داد: با این حال، اسرائیل با حساسیت زیادی به درخواست عربستان برای دستیابی به توانمندی‌های هسته‌ای برای مقاصد صلح آمیز می‌نگرد.

این روزنامه این را هم یادآور شد که نتانیاهو، توافق عادی سازی روابط با عربستان را اولویت اصلی کابینه خود قرار داده است./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها