اعتراف نتانیاهو به توانمندی هسته ای ایران

کد خبر: 1218205

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با اذعان به آنکه تهدید نظامی نتوانسته مانع از پیشرفت برنامه هسته ای ایران شود، خواهان همکاری کشورهای عرب در مقابله با این برنامه شد.

اعتراف نتانیاهو به توانمندی هسته ای ایران

فرید زکریا مجری برنامه "جی پی اس" سی ان ان دیشب (۱۰ اردیبهشت) از بنیامین نتانیاهو پرسید: شما با برجام مخالف بودید. زمانی که این توافق اجرا می شد، آژانس بین المللی انرژی هسته ای و دیگر سازمان های اطلاعاتی اعلام کردند که بیش از یک سال طول می کشد تا ایران به مواد اولیه لازم برای ساخت یک بمب هسته ای دست یابد.

مجری سی ان ان در ادامه برجام را ملغی خواند و افزود: اکنون بسیاری از سازمان های اطلاعاتی معتقدند که ایران ۲ هفته تا تولید مواد اولیه لازم برای ساخت یک بمب هسته ای فاصله دارد. آیا این گواه بدیهی مخالفت اشتباه شما با برجام که در مقایسه با امروز ایران را از دستیابی به جنگ افزار هسته ای دورتر می کرد، نیست؟

نتانیاهو در پاسخ مدعی شد: طبق برآوردها و تلاش های چندلایه عملیاتی، اقتصادی و سیاسی ما، ایران از برنامه اولیه خود عقب افتاده است. آنها گمان می کردند که ۱۰ سال پیش به سطح کنونی برسند. اما ما توانستیم که (پیشرفت) آنها را کند کنیم ولی نتوانستیم به صورت کامل متوقفشان کنیم.

برای تکمیل یک جنگ افزار هسته ای، آنها باید تصمیم بگیرند که سطح غنی سازی را به بیش از ۹۰ درصد افزایش داده، جنگ افزار یا همان بمب را ساخته و موشک آن را تولید کنند.

نخست وزیر جنگ طلب رژیم صهیونیستی ادعا کرد: توافق مورد بحث (برجام) مسیر دستیابی به این سه را با طلا سنگفرش می کرد چرا که مانع از ساخت موشک و جنگ افزار نمی شد و به این دو موضع اصلاً نمی پرداخت. تنها راه جلوگیری از تبدیل شدن ایران به قدرت هسته ای نظامی، وجود تهدید نظامی معتبر است که در برابر برنامه های هسته ای نظامی صدام حسین و بشار اسد جواب داد و به وسیله ما انجام شد.

وی مدعی شد: تهدید نظامی معتبر برنامه هسته ای ایران را کند کرده ولی آن را متوقف نکرده است. اسرائیل، آمریکا، جهان آزاد و بسیاری از همسایگان عرب ما موظفیم که هر آنچه در توان داریم برای جلوگیری از تبدیل شدن ایران به قدرت هسته ای نظامی انجام دهیم. این همان چیزی است که من به آن متعهدم و به همان دلیل دوباره نامزده شده و در انتخابات پیروز شدم.

نتانیاهو در نشست دیروز کابینه رژیم صهیونیستی نیز بدون توجه به بحران در جبهه داخلی و چند دستگی و نافرمانی در درون ارتش این رژیم و نگرانی ضمنی از محور مقاومت گفته بود: "ما به ایران اجازه نخواهیم داد تا با ایجاد خانه های امن ترور در اطراف، ما را محاصره کند. "

وی از تلاش شبانه روزی رژیم صهیونیستی برای مقابله با ایران سخن راند و گفت که این رژیم در حوزه دفاعی و تهاجمی به آنچه او "تجاوزات ایران و عوامل نیابتی آن" خواند، پاسخ خواهد داد.

ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها