کاخ‌سفید: هر چیزی که اوکراین نیاز داشت دادیم

کد خبر: 1218383

هماهنگ کننده امور راهبردی در شورای امنیت کاخ سفید گفت تقریبا هر چیزی که اوکراین برای ضد حمله به روسیه درخواست کرده بو د، تحویل داده شده است.

 کاخ‌سفید: هر چیزی که اوکراین نیاز داشت دادیم

هماهنگ کننده امور راهبردی در شورای امنیت کاخ سفید گفت تقریبا هر چیزی که اوکراین برای ضد حمله به روسیه درخواست کرده بو د، تحویل داده شده است.

،«جان کربی» هماهنگ کننده امور راهبردی در شورای امنیت کاخ سفید گفت «بنیامین نتانیاهو» در مقطعی از کاخ سفید بازدید خواهد کرد اما تاکید کرد که در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای سفر نتانیاهو به کاخ سفید وجود ندارد.

کربی که در کنفرانس خبری کاخ سفید صحبت می‌کرد به اظهارات «کوین مک‌کارتی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه با نشریه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» پاسخ داد.

مک‌کارتی در این مصاحبه گفته بود در صورتی که بایدن از نتانیاهو برای سفر به کاخ سفید دعوت نکند، وی نتانیاهو را به کنگره دعوت خواهد کرد.

کربی گفت که بایدن خواستار این است که اصلاحات قضایی در اسرائیل با توافقی گسترده همراه باشد.

هماهنگ کننده امور راهبردی در شورای امنیت کاخ سفید به جنگ اوکراین نیز اشاره کرد و گفت آمریکا به زودی بسته کمک‌های نظامی بیشتری به اوکراین ارائه خواهد کرد.

این مقام آمریکایی تاکید کرد: «تقریبا هر چیزی که کی‌یف برای ضد حمله به روسیه درخواست کرده بود را تحویل داده‌ایم».

 کمک‌های تسلیحاتی کشورهای غربی به اوکراین در حالی ادامه دارد که وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه خبر داد که 200 تن از مهمات ارتش اوکراین را نابود کرده است.

بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه، در بمباران یک قطار در کراماتورسک در منطقه دونتسک، 200 تن از مهمات ارتش اوکراین نابود شد.

جنگ روسیه و اوکراین همچنان ادامه دارد و کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا با تمام امکانات خود در حال حمایت و پشتیبانی از کی‌یف هستند. آمریکا بیش از ۳۵.۴ میلیارد دلار تسلیحات از آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ به کی‌یف ارائه کرده و اتحادیه اروپا نیز ۱۳.۳ میلیارد دلار به این کشور کمک کرده‌ است؛ با این حال، معاون وزیر خارجه اوکراین مدعی است کشورش به ۱۰ برابر این کمک‌ها برای پایان دادن به «تجاوز روسیه» در سال جاری نیاز دارد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها