الخزعلی: سفیر آمریکا قوانین دیپلماتیک را رعایت کند

کد خبر: 1218854

دبیرکل عصائب اهل الحق عراق گفت: سفیر آمریکا در عراق باید به قوانین و عرف دیپلماتیک پایبند باشد.

الخزعلی: سفیر آمریکا قوانین دیپلماتیک را رعایت کند

دبیرکل عصائب اهل الحق عراق گفت: سفیر آمریکا در عراق باید به قوانین و عرف دیپلماتیک پایبند باشد.

به گزارش  شبکه العهد، شیخ قیس الخزعلی روز چهارشنبه در نشست هم‌فکری بررسی تحولات اخیر عراق اضافه کرد: عراق باید میان منافع خود در ارتباط با آمریکا و چین تعادل برقرار کند و تصمیم های کشور براساس همکاری میان دو قوه مجریه و مقننه گرفته شود.

وی با بیان اینکه السودانی در اقدامات خود جدی است و نامزدی السودانی تصمیم چارچوب هماهنگی بود، افزود: در دوره نخست وزیری مصطفی الکاظمی چیزی غیر از فساد وجود نداشت.

الخزعلی تصریح کرد: موفقیت حکومت در مبارزه با فساد و بازگرداندن اعتماد شهروندان یکی از ارکان کشورداری است. انتخابات سال ۲۰۲۲ این درس را به چارچوب هماهنگی گروه های شیعه داد که همکاری و همدلی ضروری است.

دبیرکل عصائب اهل الحق عراق افزود: مواضع مثبت اخیر کردها به خاطر حکم دادگاه فدرال و دادگاه بین المللی است.

پیشتر «زینب الموسوی» نماینده پارلمان عراق گفته بود: چارچوب هماهنگی جریان های شیعی، تحرکات مشکوک «آلینا رومانوسکی» سفیر آمریکا در عراق را رصد کرده است.

وی اضافه کرد: دولت و وزارت خارجه باید از فعالیت ها و تحرکات مشکوک سفیر آمریکا در عراق جلوگیری کنند.

این عضو فراکسیون «الصادقون» در پارلمان عراق گفت: نمایندگان این فراکسیون برای مقابله با تحرکات سفیر آمریکا، اقدام به جمع آوری امضای نمایندگان پارلمان خواهند کرد.

اوایل فروردین نیز یک کارشناس مسائل امنیتی عراق با هشدار نسبت به تحرکات مخرب و مشکوک سفیر آمریکا در عراق گفت: رومانوسکی از تروریست ها در عراق پشتیبانی و حمایت می کند.

عقیل الطائی درگفت و گو با خبرگزاری «المعلومه» افزود: آلینا رومانوسکی ارتباط مستحکمی با دستگاه امنیتی و اطلاعاتی از جمله سیا و پنتاگون و دیگر دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی آمریکایی دارد و از این ارتباط برای پیشبرد برنامه های دولت آمریکا در پشتیبانی از تروریست ها استفاده می کند.

وی اضافه کرد: آمریکا از تروریسم در عراق به عنوان یک برگ برنده برای پیشبرد برنامه ها و سیاست های خود حمایت می کند.

الطائی گفت: با وجود چنین سفیری با تحرکات مشکوکی در بغداد و با وجود پایگاه های نظامی آمریکا در عراق، تروریسم در عراق به پایان نمی رسد و ادامه دار خواهد بود.

این کارشناس امنیتی عراق با بیان اینکه آمریکا از طریق انتقال نیروهای داعش با بالگردهای خود به این گروه تروریستی خدمات رسانی می کند، گفت: نظامیان آمریکایی اخیرا شمار زیادی از تروریست های داعشی را از مناطق غربی عراق به مناطقی در دیاله، الطارمیه، اطراف بغداد و کرکوک منتقل کرده اند و مایحتاج آن را تامین می کنند و دستورات لازم را به آن ها می دهند.

پیش از این نیز گزارش های متعددی از حمایت و پشتیبانی نیروهای آمریکایی از گروهک تروریستی داعش در عراق و سوریه منتشر شده بود و شماری از نمایندگان عراقی از همکاری آمریکایی ها و عناصر داعش پرده برداشته بودند./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها