انتقاد تند چاووش‌اوغلو از «اکونومیست»

کد خبر: 1219550

وزیر امورخارجه ترکیه در واکنش به اقدام جدید مجله «اکونومیست» علیه رئیس‌جمهور این کشور، تصریح کرد که آن‌ها نمی‌توانند مسیر سیاست ترکیه را با قلم خود تعیین کنند.

انتقاد تند چاووش‌اوغلو از «اکونومیست»

وزیر امورخارجه ترکیه در واکنش به اقدام جدید مجله «اکونومیست» علیه رئیس‌جمهور این کشور، تصریح کرد که آن‌ها نمی‌توانند مسیر سیاست ترکیه را با قلم خود تعیین کنند.

«مولود چاووش‌اوغلو» وزیر امورخارجه ترکیه امروز (یک‌شنبه، ۷می) و طی سخنرانی در یک تجمع انتخاباتی، از مجله انگلیسی «اکونومیست» به دلیل توهین به «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور این کشور انتقاد کرد.

براساس گزارش خبرگزاری «آناتولی»، چاووش‌اوغلو در انتقاد از اکونومیست تصریح کرد: «اجازه دهید هر چه دوست دارند بنویسند، آن‌ها نمی‌توانند مسیر سیاست ترکیه را با قلم خود تعیین کنند. مردم ترکیه به این افراد فرصت نمی‌دهند».

وی در ادامه اذعان کرد: «آن‌ها می‌خواهند رئیس جمهور اردوغان قدرت را ترک کند، آیا می‌دانید چرا؟ چون که اردوغان اجازه ایجاد یک کشور تروریستی در شمال سوریه را نمی‌دهد؛ چون او در پیروزی منطقه قره باغ آذربایجان مشارکت داشته و به این دلیل که جهان تُرکی را زیر چتر کشور ترکیه متحد کرد».

پیش از او، اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه هم روز جمعه (پنجم می) طی مطلبی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد، به جلد اخیر مجله انگلیسی «اکونومیست» واکنش نشان داده و نوشت: کشور ترکیه اجازه نخواهد داد سیاست داخلی‌اش هدایت، و اراده ملی آن با جلد مجلاتی که ابزار دست قدرت‌های جهانی هستند، تهدید شود.

مجله اکونومیست در آخرین شماره خود مطلبی را با عنوان «مهم‌ترین رویداد انتخاباتی در سال ۲۰۲۳» منتشر و در آن، رئیس‌جمهور اردوغان را «دیکتاتور» توصیف کرده بود.

این اولین بار نیست که اکونومیست از سیاست‌های اردوغان انتقاد و خواهان برکناری او می‌شود. این مجله ماه ژوئیه گذشته نیز جلد خود را به رئیس‌جمهور ترکیه اختصاص داده و او را به «دیکتاتوری و سلطنت» متهم کرده بود.

سال ۲۰۱۳ هم این مجله انگلیسی در انتقاد از سیاست‌های اردوغان در دوره نخست‌وزیری‌اش، طرح دیگری را علیه او منتشر کرد؛ آن زمان که ترکیه صحنه تظاهرات داخلی بود، اکونومیست از اردوغان به عنوان «سلطان» یاد گرده بود. این اقدام سال ۲۰۱۸ با استفاده از لقب «دیکتاتور» علیه اردوغان تکرار شد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها