واکنش کشورهای اسلامی به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی

کد خبر: 1219967

جنایت جدیدبامداد امروز (سه شنبه) رژیم صهیونیستی در نوار غزه که منجر به شهادت ۱۳ فلسطینی شد، واکنش های گسترده ای در سطح کشوررهای اسلامی، منطقه و جهان به همراه داشت.

واکنش کشورهای اسلامی به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی

به گزارش الجزیره، وزارت خارجه سوریه در بیانیه ای با محکوم کردن جنایت رژیم صهیونیستی در نوار غزه بر ایستادگی در کنار ملت فلسطین تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است که چنین جنایت هایی تنها منجر به تقویت عزم و اراده ملت فلسطین برای تداوم مقاومت و مبارزه می شود.

وزارت خارجه سوریه همچنین بر لزوم توقف این جنایت ها و مجازات مقامات رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

وزارت خارجه اردن نیز در بیانیه ای اعلام کرده که تجاوز رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی فلسطین که آخرین آن ها تجاوز به غزه و یورش به نابلس است را محکوم می کنیم.

در این بیانیه آمده است که اردن به تماس های خود برای توقف فوری این تنش های خطرناک و بازگرداندن آرامش تلاش می کند.

وزارت خارجه ترکیه نیز در بیانیه ای اعلام کرد که حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه که منجر به شهادت تعدادی از شهروندان فلسطینی از جمله زن و کودک شد را محکوم می کند.

در این بیانیه آمده است که حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه کاملا غیرقابل قبول است و انتظار داریم که این تنش ها قبل از اینکه منجر به درگیری های جدید در منطقه شود، متوقف گردد.

از سوی دیگر وزارت خارجه مصر نیز در بیانیه ای حملات بامداد امروز رژیم صهیونیستی به نوار غزه را محکوم کرده است.

در این بیانیه تاکید شده که قاهره این تجاوزها را که در تضاد با قوانین و معاهدات بین المللی است، به طور کامل محکوم می کند.

وزارت خارجه مصر خاطرنشان کرده که این تجاوزها تلاش ها برای ایجاد آرامش در چارچوب تفاهمات نشست های شرم الشیخ و العقبه که با هدف ایجاد فضای صلح برگزار شدند را با شکست مواجه می کند.

سازمان همکاری اسلامی نیز در بیانیه ای تاکید کرده که جنایت وحشیانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه که منجر به شهادت ۱۳ فلسطینی شد را به شدت محکوم می کنیم.

در این بیانیه آمده است که از جامعه بین المللی می خواهیم که به وظایف خود در حمایت از ملت فلسطین و بازخواست رژیم صهیونیستی عمل کند.

همچنین جنبش فتح و جنبش آزادیبخش ملی فلسطین (فتح الانتفاضه) با محکوم کردن اقدام جنایتکارانه بامداد امروز رژیم صهیونیستی در حمله تجاوزکارانه هوایی به نواز غزه ، در بیانیه های جداگانه اعلام کردند که این حملات وحشیانه موجب پافشاری ملت فلسطین بر شکست اشغالگران می شود.

جنبش های جهاد اسلامی و حماس نیز این حمله تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی را محکوم و بر انتقام خون شهدای فلسطین تاکید کردند.

بامداد امروز (سه شنبه) بمب افکن های رژیم صهیونیستی به نوار غزه حمله کردند که در نتیجه این تجاوز ۱۳ فلسطینی شهید و ۲۰ نفر دیگر زخمی شدند.

ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها