وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: آماده جنگ طولانی باشید

کد خبر: 1220006

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی رؤسای شهرک‌های «غلاف غزه» را به آمادگی برای هر سناریویی دعوت کرد.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: آماده جنگ طولانی باشید

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی رؤسای شهرک‌های «غلاف غزه» را به آمادگی برای هر سناریویی دعوت کرد.

شبکه «کان» رژیم صهیونیستی اعلام کرد، یوآو گالانت، وزیر جنگ این رژیم در پایان نشستش با رؤسای شهرک‌های اطراف غزه موسوم به «غلاف غزه» گفت: «باید برای هر سناریویی از جمله جنگ طولانی مدت و گسترش دامنه شلیک موشک‌ها آماده شویم. ما درباره تعامل با شلیک موشک‌هایی که ساکنان اسرائیل را تهدید می‌کنند سهل انگاری نمی‌کنیم. این فقط یک اقدام تروریستی نیست، بلکه چالشی علیه موجودیت اسرائیل است.»

وی گفت: «بسیار مهم است که شهروندان هوشیار باشند و به دستورات عمل کنند. نهاد نظامی کمک‌های لازم را به آن‌ها ارائه می‌کند.»

گالانت گفت: «براساس ارزیابی جاده‌ها و پایگاه‌ها بسته شده و راه‌های جایگزینی را در مناطق هم مرز با دیوار امنیتی در منطقه غلاف غزه در پیش می‌گیریم.»

از سوی دیگر، اسحاق هرتزوگ، رئیس‌ اسرائیل صبح امروز سه‌شنبه، بمباران جنگنده‌های رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه را ستود و از شهروندان خود خواست به دستورالعمل‌های ایمنی فرماندهی جبهه داخلی گوش فرا دهند.

هرتزوگ ادامه داد: با چالش‌های امنیتی زیادی روبرو هستیم که ما را ملزم می‌کند مسؤولانه عمل کنیم و به دستورالعمل‌های جبهه داخلی پاسخ دهیم.

در همین زمینه، مقامات اسرائیلی امروز اعلام کردند که در حال تخلیه هزاران نفر از ساکنان شهرک سدروت هستند زیرا انتظار دارند مقاومت فلسطین با حملات راکتی به ترور رهبران «جهاد اسلامی» پاسخ دهد.

بامداد امروز (سه شنبه) در حمله ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه، ۱۳ فلسطینی از جمله سه تن از فرماندهان ارشد «سرایا القدس» (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی) به شهادت رسیدند.

مقام اسرائیلی: هدف عملیات ترور، جهاد بود نه حماس

یک رسانه عبری زبان امروز سه‌شنبه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی به جنبش حماس اعلام کرده که در عملیات نظامی اخیرش علیه نوار غزه، این جنبش هدف نبوده، بلکه هدف جهاد اسلامی بوده است.

به گزارش ایسنا، سایت روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت گزارش داد، در پیام رژیم صهیونیستی به حماس تاکید شده که در عملیات نظامی شامگاه گذشته ارتش این رژیم علیه نوار غزه موسوم به "پیکان محافظ" این جنبش هدف نبوده است.

سایت روزنامه آحارونوت اعلام کرد، در ادامه این پیام آمده است، در این عملیات جنبش جهاد اسلامی هدف قرار داشته و حماس هدف نبوده و در تیرراس قرار نداشته و اسرائیل آن را بخشی از دور فعلی حملات نمی‌داند.

همچنین یک مقام سیاسی اسرائیل امروز تایید کرد که هدف عملیات ترور در نوار غزه جهاد اسلامی بود نه حماس.

وی پس از جلسه ارزیابی که توسط بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل برگزار شد، گفت: ما در تلاش هستیم تا حماس را خنثی کنیم و از تشدید تنش جلوگیری کنیم و برنامه‌های تهاجمی و بانک وسیعی از اهداف داریم که در صورت نیاز مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

این مقام اسرائیلی در ادامه گفت: پیام‌های محرمانه و علنی را از طریق میانجی‌ها به حماس انتقال دادیم؛ اما تضمین عدم مشارکت حماس در این دوره غیرممکن است و نهاد امنیتی نیز برای آن آماده است.

این مسؤول در ادامه تاکید کرد: رایزنی‌هایی با میانجی‌ها در دست انجام است؛ اما آنها به دنبال برقراری آرامش نیستند.

ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه در چارچوب عملیاتی موسوم به "پیکان محافظ" ۱۰ نقطه در نوار غزه را هدف قرار داده و سه تن از فرماندهان برجسته جنبش جهاد اسلامی را به اتهام اینکه برای عملیات شلیک راکت از غزه تصمیم‌گیری کرده و در آن شرکت کردند، به شهادت رساند.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، ترور فرماندهان در یک عملیات خائنانه هرگز امنیت را برای رژیم اشغالگر به ارمغان نخواهد آورد بلکه موجب مقاومت بیشتر می‌شود و دشمن در ارزیابی‌های خود اشتباه کرده و بهای جنایت خود را پرداخت خواهد کرد.

هنیه در ادامه گفت: تنها مقاومت شیوه‌ای را که دشمن فریبکار را به درد آورد، مشخص خواهد کرد، دشمن تمام مردم ما را هدف قرار می‌دهد؛ اما مقاومت در برابر آن یکپارچه است.

طبق گزارش وزارت بهداشت فلسطین، در این حمله ارتش رژیم صهیونیستی ۱۳ تن به شهادت رسیده و ۲۰ تن دیگر زخمی شدند.

در مقابل جبهه داخلی رژیم صهیونیستی اعلام وضعیت آماده‌باش کرد و وزیر جنگ این رژیم دستورالعمل‌هایی ویژه برای ساکنان اطراف غزه صادر کرد که از جمله آنها طرح‌های تخلیه این مناطق بود، همینطور مسیرها و ایستگاه‌های قطار بسته شده و مسیر پروازها به سمت فرودگاه بن گوریون تغییر کردند./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها