«بشار اسد» به نشست اتحادیه عرب دعوت شد

کد خبر: 1220253

پادشاه سعودی روز چهارشنبه از رئیس جمهور سوریه برای شرکت در نشست اتحادیه عرب که قرار است روز 29 اردیبهشت در شهر جده برگزار شود، دعوت کرد.

«بشار اسد» به نشست اتحادیه عرب دعوت شد

پادشاه سعودی روز چهارشنبه از رئیس جمهور سوریه برای شرکت در نشست اتحادیه عرب که قرار است روز 29 اردیبهشت در شهر جده برگزار شود، دعوت کرد.

ریاست جمهوری سوریه روز چهارشنبه خبر داد که «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه دعوت رسمی از «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی برای شرکت در نشست سران اتحادیه عرب که قرار است روز 19 می در شهر جده برگزار شود، دریافت کرده است.

پیش از این برخی منابع خبر داده بودند که احتمال دارد بشار اسد پیش از نشست اتحادیه عرب به عربستان سفر کند.

شورای اتحادیه عرب یکشنبه گذشته جلسه فوق العاده‌ای را در سطح وزرا به ریاست «سامح شکری» وزیر امور خارجه مصر برگزار و درباره تحولات سوریه و موضوع بازگشت این کشور به اتحادیه عرب گفت‌وگو کرد. ساعاتی بعد، «احمد الصحاف» سخنگوی وزارت امور خارجه عراق اعلام کرد که وزرای خارجه کشورهای عربی در نشست خود در قاهره، درباره بازگشت دمشق به جایگاهش در اتحادیه عرب به اجماع رسیدند.

وزارت خارجه عربستان سعودی شامگاه سه‌شنبه از اقدامات جدید این کشور در راستای از سرگیری کامل روابط با سوریه خبر داد.

این نهاد سعودی، در صفحه توئیتر خود نوشت: با توجه به پیوند برادری که عربستان سعودی و سوریه دارند و در راستای تمایل به گسترش فعالیتهای عربی مشترک و تقویت امنیت و ثبات در منطقه، عربستان تصمیم گرفته است که فعالیت نمایندگی دیپلماتیک خود را از سر بگیرد.

در همین ارتباط، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه سعودی اواخر فروردین ماه گذشته، در سفری به دمشق با مقامات سوریه دیدار و درباره بازگشایی سفارتخانه‌های دو کشور در دمشق و ریاض توافق کرد.  وزیر خارجه سعودی در این دیدار، تلاشهای صورت گرفته برای دستیابی به راهکار سیاسی را بررسی کرد که حافظ حاکمیت سوریه باشد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها