تازه‌ترین اخبار از اوضاع غزه | دستور نتانیاهو برای تشدید حملات به جهاد اسلامی

کد خبر: 1220462

یک مسوول اسرائیلی تاکید کرد که هرگز به شروط مقاومت فلسطین برای آتش‌بس از جمله توقف ترورها و تحویل اجساد شهدا عمل نخواهد کرد، جنبش جهاد اسلامی نیز دستیابی به توافقی برای آتش‌بس را تکذیب کرد.

تازه‌ترین اخبار از اوضاع غزه | دستور نتانیاهو برای تشدید حملات به جهاد اسلامی

یک مسوول اسرائیلی تاکید کرد که هرگز به شروط مقاومت فلسطین برای آتش‌بس از جمله توقف ترورها و تحویل اجساد شهدا عمل نخواهد کرد، جنبش جهاد اسلامی نیز دستیابی به توافقی برای آتش‌بس را تکذیب کرد.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت امروز به نقل از یک مسوول اسرائیلی نوشت: "ما هرگز سیاست ترور را در برابر آتش‌بس متوقف نخواهیم کرد".

این مسوول اسرائیلی در ادامه نیز مدعی شد، پیکر خضر عدنان که در زمان اعتصابش در زندان فوت شد، هرگز به عنوان بخشی از توافق آتش‌بس بازگردانده نخواهد شد.

از سوی دیگر برخی منابع در جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز در گفتگو با شبکه خبری الجزیره، خبرهای منتشر شده درباره دستیابی به توافق آتش‌بس با رژیم اشغالگر را تکذیب و تاکید کردند که میانجی‌گری‌ها در این زمینه ادامه دارند.

خبرگزاری آناتولی ترکیه نیز به نقل از منابعی در جهاد اسلامی اعلام کرد که محمد الهندی، رئیس مرکز سیاسی این جنبش امروز در راس هیاتی برای بررسی تحولات اوضاع و توقف درگیری‌ها در غزه به قاهره سفر کرد.

آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز بامداد امروز از حمله جنگنده‌های اسرائیلی به تعدادی از پایگاه‌های جنبش جهاد اسلامی در نوار غزه از جمله مقر فرماندهی یگان راکتی جهاد در بیت لاهیا واقع در شمال نوار غزه خبر داد./ایسنا

دستور نتانیاهو برای تشدید حملات به جهاد اسلامی و تداوم سیاست ترور

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از دستور به نهادهای نظامی و امنیتی این رژیم برای تشدید حملات به جنبش جهاد اسلامی و تداوم سیاست ترور علیه آن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به ارتش و نیروهای امنیتی این رژیم دستور داده است تا با تمام توان جنبش جهاد اسلامی را هدف قرار دهند و به سیاست تهاجمی علیه آن ادامه دهند.

«یوآف گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هم گفت که دستور داده است تا تمام تدابیر برای آمادگی به منظور گسترش دامنه درگیری‌ها اتخاذ شود.

از سوی دیگر، اتحادیه اروپا اعلام کرد که آماده مشارکت در تلاش‌ها برای دستیابی به آتش‌بس در غزه در صورت درخواست طرفین درگیری است.

روزنامه عبری «هاآرتص» هم به نقل از یک مقام امنیت رژیم صهیونیستی گزارش داد که تل آویو از احتمال بازگشت به سیاست ترورها در آینده در صورت لزوم کوتاه نخواهد آمد.

وی افزود: هر زمان که توافق آتش بس اجرایی شد، ما نیز ترور رهبران گروه‌های فلسطینی را متوقف خواهیم کرد.

این خبرها در حالی است که صدای آژیر خطر بار دیگر در شهرک صهیونیست نشین «نیر عوز» به صدا درآمد و موج جدید حملات راکتی مقاومت شهرک‌های اشغالی مجاور غزه را هدف قرار داد.

حملات جدید جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در مناطق مختلف غزه/ گروههای مقاومت پاسخ دادند

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی حملات جدیدی را در مناطق مختلف غزه انجام دادند و گروه‌های مقاومت فلسطینی نیز در پاسخ به این حملات، شهرک‌های هم مرز با این نوار باریکه را با موشک هدف قرار دادند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری آناتولی ترکیه امروز (پنجشنبه) از حملات جدید جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مناطقی از غزه خبر داد و افزود: بر اساس اعلام منابع فلسطینی جنگنده بمب افکن‌های ارتش رژیم اسرائیل زمین‌های کشاورزی واقع در مرکز نوار غزه را هدف قرار دادند.

بر اساس این گزارش، جنگنده‌های اسرائیلی همچنین زمین‌های کشاورزی در محله «الزیتون» در جنوب شهر غزه را هدف قرار دادند.

آناتولی اضافه کرد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی سپس طی دو حمله جداگانه به منطقه کشاورزی در جنوب (شهر رفح) و در شمال نوار غزه حمله کردند.

در پاسخ به این حملات، گروه‌های مقاومت فلسطینی اماکن نظامی و شهرک‌های صهیونیست‌نشین مجاور نوار غزه را هدف قرار دادند.

رژیم صهیونیستی تاکنون در مورد این حملات و شلیک موشک به شهرک‌های صهیونیست‌نشین از سوی گروه‌های مقاومت فلسطینی اظهار نظری نکرده است.

از سحرگاه روز سه‌شنبه هفته جاری جنگنده‌های ارتش رژیم اسرائیل حملاتی را به غزه انجام داده‌اند که بر اثر آن ۲۵ فلسطینی از جمله ۶ کودک و چهار زن و چهار تن از فرماندهان گردان‌های قدس شاخ نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین به شهادت رسیدند.

در پاسخ به این حملات، گروه‌های مقاومت فسلطینی دیروز (چهارشنبه) «تل آویو» و سایر شهرهای صهیونیست‌نشین در سرزمین‌های اشغالی را با موشک هدف قرار دادند.

طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی تلاش می‌کنند تا از افزایش درگیری‌های جدید بین نیروهای اشغالگر اسرائیل و گروه‌های مقاومت فلسطینی در غزه جلوگیری کنند اما هنوز در این زمینه به پیشرفتی دست نیافته‌اند.

شهادت یک فلسطینی و مجروح شدن ۴ نفر دیگر بر اثر حملات جنگنده‌های اسرائیلی در خان یونس

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که بر اثر حمله جنگنده های ارتش رژیم اسرائیل به شهرک «بنی سهیلا» در شهر خان یونس واقع در جنوب نوار غزه یک فلسطینی شهید و چهار نفر دیگر مجروح شدند.

به گزارش ایرنا وزارت بهداشت فلسطین امروز ( پنجشنبه) اعلام کرد که در پی این حملات، یک نفر شهید شد و چهار نفر مجروح با جراحت های جهت درمان به بیمارستان « شفا» در شرق خان یونس منتقل شدند.

در همین حال خبرگزاری شهاب فلسطین از شهادت « احمد ابو دقه » جانشین «علی حسن غالی» (ابومحمد) عضو شورای نظامی و فرمانده یگان موشکی سرایا القدس (گردان‌های قدس) در پی حمله امروز جنگنده های رژیم اسرائیل به منزل وی در شهرک بنی سهیلا در شهر خان یونس در جنوب نواز غزه خبر داد.

ارتش رژیم صهیونیستی پس از این حمله تروریسی،‌ تصاویری از انهداف منزل این فرمانده جنبش جهاد اسلامی را منتشر کرد.

پیشتر جنگنده های ارتش رژیم اسرائیل در روز سه شنبه هفته جاری منازل شخصی سه فرمانده گروهان های قدس (‌سرایا القدس ) شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین به نام های «جهاد شاکر الغنام»، «خلیل البهتینی »و «طارق محمد عزالدین »‌ را هدف قرار دادند و آنها را به شهادت رساندند.

همچنین بامداد امروز پنجشنبه نیز «علی غالی » فرمانده یگان موشکی این جنبش در منزل خود هدف بمباران جنگنده های رژیم صهیونیستی قرار گرفت و به شهادت رسید.

یک منبع پزشکی به شبکه الجزیره قطر گفت : همچنین در پی حمله امروز جنگنده های رژیم صهیونیستی به الشجایه در شرق غزه دو فلسطینی شهید و تعدادی مجروح شدند.

در این پیوند، وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که بر اثر بمباران جنگنده های رژیم صهیونیستی به این منطقه طی سه روز متوالی ۲۶ نفر شهید و ۸۴ نفر مجروح شده اند.

جهاد اسلامی فلسطین: سیاست ترور برای اشغالگران صهیونیست دستاوردی نخواهد داشت

جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد که سیاست ترور از طریق بمباران ساختمان‌های مسکونی هرگز پیروزی را نصیب دشمن نمی‌کند و برای رژیم اشغالگر صهیونیستی دستاوردی نخواهد داشت.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های فلسطین، جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز ( پنجشنبه ) با صدور بیانیه ای افزود: سیاست ترور از طریق بمباران ساختمان‌های مسکونی حاکی از ناتوانی رژیم کودک کُش اسرائیل است و اشغالگران باید بدانند ترور « علی غالی » فرمانده یگان موشکی این جنبش توسط آن رژیم هرگز به توقف شلیک موشک‌ها منتهی نخواهد شد و گروهان‌های قدس (سرایا القدس) می‌توانند دایره درگیری را توسعه دهند.

این گروه مقاومت فلسطینی با اشاره به اینکه دشمن صهیونیستی همچنان به جنایات خود علیه مردم بی دفاع فلسطین ادامه می دهد، در عین حال تاکید کرد که رژیم اسرائیل باید بداند که هزینه این جنایات را پرداخت خواهد کرد.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه خود اشاره کرد که اشغالگران صهیونیست همچنان به عملیات هدف قرار دادن خانه‌های مسکونی از طریق موشک‌های ویران‌کننده آمریکایی ادامه می‌دهند، افزود: جنگنده‌های ارتش رژیم اشغالگر قدس با هدف قراردادن یک خانه در شهر حمد در خان یونس باعث شهادت سه نفر شدند که یکی از آنها برادر مجاهد «علی حسن غالی» از فرماندهان نظامی این جنبش بود که در پی این حمله علاوه بر وی، برادر و فرزند برادر او نیز به شهادت رسیدند.

بر اساس اعلام رسانه های فلسطنی در این پیوند، یک مقام سیاسی اسرائیل گفت که این رژیم به مصر یا هیچ طرف دیگری در خصوص توقف عملیات ترور در برابر آتش بس در نوار غزه، تضمین نداده است.

این مسئول صهیونیست در اظهاراتی که از سوی دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل منتشر شد، گفت: این درخواست، در هر مذاکره ای قابل طرح است اما هرگز پایبندی به آن را اعلام نخواهیم کرد.

وی همچنین در ادامه سخنان خود افزود: رژیم اسرائیل با تحویل پیکر [ شهید ] شیخ خضر عدنان در چارچوب توافق آتش بس موافقت نمی‌کند و این امکان وجود دارد که پیکر وی بعدها تحویل داده شود.

از بامداد روز سه شنبه جنگنده‌ - بمب افکن های رژیم صهیونیستی نوار غزه را هدف حملات سنگین خود قرار دادند که در جریان آن تاکنون ۲۳ فلسطینی از جمله چند کودک و زن و چهار فرمانده ارشد گروهان‌های قدس (سرایا القدس) شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین شهید شدند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها