دیدار مشاور امنیت ملی آمریکا و دیپلمات ارشد چین

کد خبر: 1220492

مشاور امنیت ملی آمریکا و رئیس کمیسیون روابط خارجی کمیته مرکزی چین درباره مسائل بین‌المللی گفتگو کردند.

دیدار مشاور امنیت ملی آمریکا و دیپلمات ارشد چین

مشاور امنیت ملی آمریکا و رئیس کمیسیون روابط خارجی کمیته مرکزی چین درباره مسائل بین‌المللی گفتگو کردند.

به نقل از بلومبرگ، مشاور امنیت ملی آمریکا و رئیس کمیسیون روابط خارجی کمیته مرکزی چی ن در میانه تنش در روابط پکن و واشنگتن با همدیگر دیدار کردند.

یک مقام آمریکایی اعلام کرد که «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا، امرروز پنجشنبه با «وانگ یی» دیپلمات ارشد چین در وین دیدار کرد. به گفته این مقام آمریکایی، این دیدار در راستای تلاش کاخ سفید برای جلوگیری از بدتر شدن روابط با چین صورت گرفت.

بنا به اعلام این مقام آگاه، بحث درباره مسائل امنیتی جهانی از جمله درگیری در اوکراین، از موضوعات گفتگو مشاور امنیت ملی آمریکا و دیپلمات ارشد چین بوده است.

بنا به نوشته بلومبرگ، این دیدار که به طور علنی اعلام نشد، زمینه را برای تماس احتمالی میان «جو بایدن» و «شی جین پینگ» روسای جمهور آمریکا و چین فراهم می‌کند.

رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت که درمسیر برقراری تماس با همتای چینی وی پیشرفتی حاصل شده است و این کار به نتیجه خواهد رسید. بایدن البته از ارائه جزئیات در مورد زمان احتمالی این تماس خودداری کرد.

این دو مقام آمریکا و چین در حالی با هم دیدار کردند که پیش از این یک روزنامه انگلیسی به نقل از منابع ناشناس خود اعلام کرد که دولت پکن هشدار داده است که به دلیل اختلاف میان دو کشور در موضوع تحریم‌ها، احتمال اندکی برای ملاقات میان وزرای دفاع چین و آمریکا در نشست امنیتی آینده در سنگاپور وجود دارد.

این منابع اعلام کردند که ترتیب دادن مذاکره میان «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا با «لی شانگفو» همتای چینی وی در نشست امنیتی سنگاپور در ماه ژوئن، مملو از دردسر است./مهر

پکن: احتمال دیدار وزرای دفاع چین و آمریکا اندک است

دولت چین اعلام کرد که احتمال اندکی برای دیدار وزیر دفاع این کشور و آمریکا وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دولت چین احتمال دیدار وزرای دفاع این کشور و آمریکا را به دلیل اختلاف بر سر تحریم‌ها را کمرنگ دانست.

یک روزنامه انگلیسی به نقل از منابع ناشناس خود اعلام کرد که دولت پکن هشدار داده است که به دلیل اختلاف میان دو کشور در موضوع تحریم‌ها، احتمال اندکی برای ملاقات میان وزرای دفاع چین و آمریکا در نشست امنیتی آینده در سنگاپور وجود دارد.

این منابع اعلام کردند که ترتیب دادن مذاکره میان «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا با «لی شانگفو» همتای چینی وی در نشست امنیتی سنگاپور در ماه ژوئن، مملو از دردسر است.

به نوشته اسپوتنیک، لی که در ماه مارس وزیر دفاع چین شد، در سال ۲۰۱۸، به دلیل نقش در واردات تسلیحات نظامی روسیه از چین تحت تحریم های آمریکا قرار گرفت.

این منابع اضافه کردند که اگرچه واشنگتن به پکن اطمینان داده است که تحریم‌ها مانع از ملاقات وزرای دفاع آمریکا و چین در کشور ثالث نمی‌شود. یک منبع مطلع اعلام کرد که هیچ چشم‌اندازی در خصوص اینکه دولت بایدن تحریم‌ها علیه وزیر دفاع چین را در آینده لغو کند، وجود ندارد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها