زلنسکی عازم پاریس شد

کد خبر: 1221039

رسانه‌ها از سفر رئیس جمهور اوکراین به پاریس برای ملاقات با مقام‌های ارشد فرانسه و گفت‌و‌گو درباره نبرد روسیه با اوکراین خبر دادند.

زلنسکی عازم پاریس شد

رسانه‌ها از سفر رئیس جمهور اوکراین به پاریس برای ملاقات با مقام‌های ارشد فرانسه و گفت‌و‌گو درباره نبرد روسیه با اوکراین خبر دادند.

در ادامه تحرکات دیپلماتیک رئیس جمهور اوکراین، رسانه‌ها یکشنبه شب به وقت تهران از سفر او به فرانسه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» به نقل از رسانه‌های فرانسه، انتظار می‌رود «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین اواخر روز یکشنبه وارد پاریس شود.

بر اساس این گزارش، زلنسکی در فرودگاه مورد استقبال «الیزابت بورن» نخست وزیر و «کاترین کولونا» وزیر خارجه فرانسه قرار خواهد گرفت.

پیش بینی می‌شود محور این گفت‌و‌گوها  تداوم جنگ روسیه با اوکراین و تلاش زلنسکی برای جلب حمایت بیشتر نظامی فرانسه باشد.

زلنسکی در جستجوی تسلیحات بیشتر برای اولین بار از آغاز جنگ اوکراین، یکشنبه وارد آلمان شد. او در نشست خبری مشترک با «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان افزود، هدف اوکراین آزادسازی مناطق داخل مرزهای شناخته‌شده بین‌المللی‌ خود است.

شولتز هم در این نشست خبری مشترک گفت که آلمان تا زمان لازم از اوکراین حمایت خواهد کرد. زلنسکی روزو شنبه در ایتالیا با «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان و «جورجیا ملونی» نخست‌وزیر این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

در تحولات میدانی نیز وزارت دفاع روسیه یکشنبه گزارش داد که نیروهای اوکراینی تلاش کردند خطوط دفاعی روسیه نزدیک «آرتموفسک» در «باخموت» را درهم بشکنند اما حملات آن‌ها دفع شد. وزارت دفاع روسیه افزود: «در شبانه‌روز گذشته دشمن تلاش‌های گسترده برای شکستن دفاع نیروهای ما در شمال و جنوب آرتموفسک انجام داده است. همه حملات نیروهای مسلح اوکراین دفع شده است. هیچ شکافی در دفاع روسیه ایجاد نشده است. »

روسیه شنبه هم از پیشروی نیروهای خود در شهر باخموت خبر داد و اعلام کرد نیروهای روسیه شمال غربی این شهر را  آزاد کردند.

ماه‌هاست درگیری در شهر باخموت  که در بخش تحت کنترل کی‌یف در منطقه دونتسک دونباس قرار دارد و مرکز لجستیکی کلیدی برای تامین تجهیزات اوکراین بوده، در جریان است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها