پیش بینی پولیتیکو درباره جنگ اوکراین

کد خبر: 1221828

نشریه پولیتیکو گزارش داد که مقام‌های آمریکایی در حال آماده شدن برای این حقیقت هستند که جنگ اوکراین ممکن است چندین سال یا شاید چند دهه طول بکشد.

پیش بینی پولیتیکو درباره جنگ اوکراین

 نشریه پولیتیکو گزارش داد که مقام‌های آمریکایی در حال آماده شدن برای این حقیقت هستند که جنگ اوکراین ممکن است چندین سال یا شاید چند دهه طول بکشد.

این نشریه آمریکایی امروز پنجشنبه نوشت که مقام‌هایی آمریکایی در حال بررسی این احتمال هستند که جنگ اوکراین و روسیه به یک مناقشه فرسایشی طولانی مدت تبدیل خواهد شد که چند سال (شاید چند دهه) طول بکشد و در رده رویارویی‌های طولانی در شبه جزیره کره و آسیای جنوبی قرار بگیرد.

بر اساس این گزارش، گزینه‌های مورد بحث در دولت جو بایدن برای جنگ فرسایشی بلندمدت شامل این است که کجا باید خطوط بالقوه‌ای تعیین کرد که اوکراین و روسیه طبق توافق از آن عبور نکنند و در عین حال به عنوان مرزهای رسمی نیز به رسمیت شناخته نشوند. این گفتگوها در آژانس های مختلف ایالات متحده و در کاخ سفید انجام شده است.

در این گزارش آمده است: این یک سناریو است که با توجه به اینکه نه کی‌یف و نه مسکو ظاهرا حاضر به پذیرش شکست نیستند، ممکن است واقع بینانه‌ترین نتیجه در طولانی مدت باشد. همچنین در میانه افزایش این احساس در دولت آمریکا که ضد حمله اوکراین ضربه مهلکی به روسیه وارد نمی‌کند، این سناریو محتمل‌تر می‌شود.

یک جنگ فرسایشی طولانی مدت که در آن درگیری متوقف می‌شود اما هیچ کدام از طرفین اعلام پیروزی نمی‌کند یا با پایان رسمی جنگ موافق نیست، می‌تواند نتیجه سیاسی بلند مدت مطلوبی برای آمریکا و سایر کشورهای حامی اوکراین داشته باشد.

به نوشته پولیتیکو، این بدین معنی است که شمار رویارویی‌های نظامی کم می‌شود، هزینه‌های حمایت از کی‌یف احتمالا کاهش پیدا می‌کند و توجه عموم به جنگ کمرنگ خواهد شد.

یک مقام آگاه آمریکایی به این نشریه گفت: ما برای بلندمدت برنامه ریزی می‌کنیم، خواه یخ زده (با درگیری‌های نظامی کمتر) به نظر بیاید خواه ذوب شده (با درگیری‌های نظامی آتشین). چنین برنامه ریزی تمرکز فزاینده دولت است، در حالی که در ماه های گذشته "همه چیز فوری و کوتاه مدت بود."

دو مقام دیگر ایالات متحده و یک مقام سابق دولت بایدن تایید کردند که توقف طولانی درگیری‌ها یکی از احتمالاتی است که ایالات متحده برای آن آماده می‌شود. مقامات آمریکایی همچنین به روابط بلندمدت امنیتی واشنگتن با کی‌یف و همچنین روابط اوکراین با ائتلاف نظامی ناتو فکر می‌کنند.

یک مقام دولتی پیشین آمریکا اظهار داشت: یک مکتب فکری وجود دارد که می گوید، "اوه، اوکراینی ها باید به [شهر] ماریوپول و دریای آزوف دسترسی داشته باشند."

چنین بحث‌هایی در مراحل اولیه باقی می‌ماند و مقامات آمریکایی تاکید کردند که جنگ برای مدتی طولانی ادامه خواهد داشت و دولت بایدن قصد دارد تسلیحات و پشتیبانی اوکراین را برای بیرون راندن روس‌ها از قلمروشان فراهم کند.

با این حال، حتی پیشنهاد چنین برنامه‌ریزی می‌تواند اعتماد سران اوکراینی به آمریکا را کاهش دهد، به‌ویژه با توجه به اینکه برخی از جمهوری‌خواهان خواهان کاهش حمایت از کی‌یف هستند.

یکی از مقامات ارشد دولت بایدن که به نمایندگی از کاخ سفید صحبت می‌کرد، گفت مجموعه‌ای از طرح‌های احتمالی در حال بررسی هستند، اما وضعیت سیال است و تنها پیش‌بینی قطعی این است که روسیه اوکراین را فتح نخواهد کرد.

در حالی که بسیاری از مقامات ایالات متحده از صحبت علنی در مورد چگونگی تحول درگیری روسیه و اوکراین اجتناب می کنند، ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا بارها پیش بینی کرده که این درگیری به مذاکرات ختم خواهد شد، نه پیروزی نظامی برای هر یک از طرفین.

یک مقام وزارت دفاع آمریکا گفت ترکیب بسته های کمک نظامی اخیر به اوکراین نشان دهنده تغییر رویکرد دولت بایدن به یک استراتژی بلندمدت است./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها