هشدار دیپلمات روس به کشورهای عضو ناتو در سازمان ملل

کد خبر: 1221894

نماینده روسیه در سازمان ملل روز پنجشنبه در سخنانی گفت که کشورهای عضو ناتو هیچ علاقه‌ای به راه حل مسالمت آمیز برای بحران در اوکراین ندارند.

هشدار دیپلمات روس به کشورهای  عضو ناتو در سازمان ملل

نماینده روسیه در سازمان ملل روز پنجشنبه در سخنانی گفت که کشورهای عضو ناتو هیچ علاقه‌ای به راه حل مسالمت آمیز برای بحران در اوکراین ندارند.

«واسیلی نبنیزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل روز پنجشنبه گفت که کشورهای ناتو هیچ علاقه‌ای به راه حل مسالمت‌آمیز در اوکراین ندارند.

وی در ادامه سخنانش اشاره کرد که ارسال تسلیحات از غرب به اوکراین همچنان در حال افزایش است.

، باوجود هشدارهای روسیه و کشورهای مختلف جهان به غرب درباره تداوم حمایت نظامی و مالی از اوکراین، زمزمه‌هایی از افزایش کمک‌های امنیتی به کی‌یف در حال شنیده‌شدن است.

منابع مطلع در اتحادیه اروپا شامگاه چهارشنبه خبر دادند که «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی این اتحادیه، پیشنهاد اضافه کردن ۳.۵ میلیارد یورو به صندوقی را داده که برای تأمین مالی کمک‌های نظامی به اوکراین استفاده می‌شود.

این منابع که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند که بورل از دولت‌های اتحادیه اروپا خواسته است تا سقف مالی تسهیلات صلح اروپا را افزایش دهند، صندوقی که تاکنون حدود ۴.۶ میلیارد یورو کمک نظامی به اوکراین اختصاص داده است.

پیشنهاد بورل نیاز به تایید جداگانه داخل دولت‌های کشورهای عضو اتحادیه اروپا دارد. آنها در ماه دسامبر سال گذشته توافق کردند که در صورت نیاز، چنین افزایشی قابل توجیه است./فارس

 پکن: بحران اوکراین راه حل نظامی ندارد

نماینده چین در سازمان ملل شامگاه پنجشنبه در سخنانی گفت که بحران در اوکراین هیچ راه حل نظامی نداشته و گفت‌وگو و مذاکرات مسیر اصلی بازگشت به صلح به شمار می‌آید.

نماینده چین در سازمان ملل متحد گفت که هیچ راه حل نظامی برای بحران در اوکراین وجود نداشته و تمامی طرف‌ها باید در راه حل صلح آمیز و آماده کردن شرایط برای مذاکرات نقش داشته باشند.

وی که در جریان نشست پنجشنبه شورای امنیت سازمان ملل صحبت می‌کرد، افزود: «هیچ راه حل نظامی برای بحران اوکراین وجود ندارد و گفت‌وگو و مذاکرات مسیر اصلی بازگشت به صلح به شمار می‌آید».

نماینده چین اضافه کرد: «در شرایط کنونی تمامی طرف‌ها باید به صورت صریح و سریع در راه حل سیاسی و فراهم کردن شرایط بازگشت تمامی طرف‌ها به مذاکرات نقش داشته و شرایط را برای آتش بس و توقف درگیری‌ها فراهم کنند».

این دیپلمات چینی گفت: «پکن از طرح سران کشورهای آفریقایی در سفر به روسیه و اوکراین در راستای توقف درگیری‌ها حمایت می‌کنند».

وی افزود: «از جامعه بین‌الملل برای همکاری در زمینه کمک به مذاکرات صلح و ایفای نقش فعال در ایجاد راه حل مسالمت آمیز برای بحران اوکراین دعوت می‌کنیم».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها