واکنش صهیونیست ها به بازگشت سوریه به اتحادیه عرب

کد خبر: 1222035

رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بازگشت سوریه به اتحادیه عرب، تاثیری بر حملاتش به این کشور عربی نخواهد داشت.

واکنش صهیونیست ها به بازگشت سوریه به اتحادیه عرب

به گزارش کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی نوشت که تل آویو به جامعه جهانی پیام داده که بازگشت سوریه به اتحادیه عرب، مانع ادامه حملات این رژیم به خاک سوریه نخواهد شد.

در این پیام، برای توجیه تداوم حملات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به خاک سوریه آمده است که این حملات در صورت وجود خطر برای اسرائیل ادامه خواهد یافت و اقدامات این رژیم در راستای درگیری های شرایط جنگی است و تحت تاثیر عادی سازی روابط سوریه و اعراب قرار نخواهد گرفت.

گزارش به جزییات بیشتر در خصوص محتوای پیام و همچنین هدف و مسیر ارسال آن اشاره نکرده است.

با وجود گذشت سالها از شکست نظامی داعش در سوریه و عراق، کشورهایی مانند آمریکا و ترکیه به بهانه های واهی که بارها مورد مخالفت دمشق قرار گرفته همچنان بخش هایی از خاک این کشور را در اشغال خود دارند، رژیم صهیونیستی نیز از فضای ملتهب در سوریه و منطقه و سایه سکوت اعراب، برای تداوم تجاوزهای خود به این کشور عربی اسلامی سوءاستفاده می کند.

از سوی دیگر بسیاری از محافل سیاسی و رسانه ای، بازگشت پیروزمندانه سوریه به اتحادیه عرب را یک شکست و سرخوردگی مهم برای رژیم صهیونیستی عنوان کرده اند.

وزیران امور خارجه عرب در نشست فوق العاده خود که هفتم ماه مه ۲۰۲۳ ( ۱۷ اردیبهشت امسال) در قاهره برگزار شد، با بازگشت سوریه به اتحادیه عرب موافقت کردند و از همان زمان شرکت هیات های سوری در جلسات این اتحادیه از سر گرفته شد.

اتحادیه عرب در نوامبر ۲۰۱۱ تحت تاثیر فضای ضدسوری در غرب و رژیم صهیونیستی، عضویت دمشق را به حالت تعلیق درآورده و تحریم های سیاسی و اقتصادی علیه آن وضع کرده بود.

پس از ۱۲ سال، بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در سی و دومین نشست اتحادیه عرب که روز جمعه در جده عربستان برگزار شد، حاضر شد.

ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها