تحلیل متفاوت لاوروف از نشست گروه 7

کد خبر: 1222132

وزیر خارجه روسیه گفت هدف از تصمیمات گرفته شده در اجلاس سران گروه هفت در هیروشیما، مهار چین و روسیه است.

تحلیل متفاوت لاوروف از نشست گروه 7

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه شنبه (۲۰ مه) گفت هدف از تصمیمات گرفته شده در اجلاس سران گروه هفت در هیروشیما ژاپن، مهار چین و روسیه در بحبوحه تقابل جاری با غرب است.

به گزارش «اسپوتنیک»، لاوروف در نشست اندیشکده شورای سیاست خارجی و دفاعی روسیه گفت: ما وارد مرحله رویارویی حاد با یک بلوک سلطه‌جو متشکل از ایالات متحده، اتحادیه اروپا و ائتلاف آتلانتیک شمالی (ناتو) شده‌ایم.

وی در اشاره به نشست سران گروه هفت در هیروشیما افزود: به تصمیماتی که امروز در هیروشیما در نشست سران گروه هفت مورد بحث قرار می‌گیرد و گرفته می‌شود و هدف از آن‌ها مهار دوگانه روسیه و جمهوری خلق چین است، نگاه کنید.

پیش‌تر، رئیس کمیسیون اروپا مدعی شد با توجه به ناامیدی بسیاری از کشورهای در حال توسعه از چین و روسیه، گروه هفت باید از این فرصت استفاده و روابطش را با آن‌ها تقویت کند.

سران هفت کشور صنعتی جهان دیروز (جمعه) در ژاپن جمع شدند و فشار و تحریم‌های بیشتر علیه روسیه در ارتباط با جنگ اوکراین یکی از محورهای گفت‌وگوی آن‌ها بوده است. ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین هم امروز برای شرکت در این اجلاس وارد هیروشیما شد.

سران گروه هفت شامل آمریکا، فرانسه، ایتالیا، انگلیس، آلمان، کانادا و ژاپن به همراه دو مقام ارشد اتحادیه اروپا حضور در ژاپن برای شرکت در نشست را با شرکت در مراسم یادبود کشته‌شدگان حمله اتمی آمریکا به هیروشیما در جنگ جهانی دوم آغاز کردند./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها