تحلیل واشنگتن‌پست از بازگشت بشار اسد به اتحادیه عرب | اوضاع جدید خاورمیانه

کد خبر: 1222637

واشنگتن‌پست در مطلبی بازگشت سوریه به اتحادیه عرب و تحولات جاری خاورمیانه را مورد بررسی قرار داد.

تحلیل واشنگتن‌پست از بازگشت بشار اسد به اتحادیه عرب | اوضاع جدید خاورمیانه

 روزنامه واشنگتن‌پست در مطلبی بازگشت بشار اسد رئیس جمهور سوریه به اتحادیه عرب را مورد تحلیل و بررسی قرار داد.

این نشریه آمریکایی حضور بشار اسد در جده، به عنوان میزبان نشست سران اتحادیه عرب را به عنوان بخشی از تلاش‌های عربستان سعودی جهت کاهش تنش در خاورمیانه پس از سال‌ها تنش و جنگ دانست.

واشنگتن‌پست در مطلب خود به سخنان محمد بن سلمان، ولی عهد عربستان در این نشست اشاره کرد. محمد بن سلمان در نشست سران اتحادیه عرب در جده آرزو کرده بود بازگشت سوریه به اتحادیه عرب به پایان بحران در این کشور بیانجامد.

این نشریه آمریکایی نوشت: ولادیمر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین تلاش داشت با حضور خود در جده، حمایت کشورهای عربی را جلب کند؛ اما سران کشورهای عربی دریافته‌اند که جنگ اوکراین نشانگر نیاز فزاینده به ثبات در عصر بی‌اطمینانی است.

همچنین واشنگتن‌پست با اشاره به این نکته که اولویت عربستان، رشد و توسعه داخلی است، نوشت: عربستان سعودی روی اصلاح روابط خود با ایران کار می‌کند و تلاش دارد از جنگ یمن خارج شود.

واشنگتن‌پست، در مطلب خود، این تحول را نشانگر کاهش تمایل آمریکا برای دخالت در منطقه دانست و افزود: واشنگتن، در حال حاضر روی چالش‌های شرق دور تمرکز دارد و مایل نیست به شکل مستقیم در امور کشورهای عربی دخالت کند.

این نشریه آمریکایی نوشت: عادی‌سازی روابط با سوریه با قدرت و سرعت به پیش می‌رود. کشورهای عربی به دقت به داوری موضع ایالات متحده در این خصوص نشسته‌اند. در این میان آمریکا اگرچه نمی‌خواهد از عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با سوریه حمایت کند؛ اما از انجام آن نیز جلوگیری نمی‌کند./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها