سید عمار الحکیم چرا به قاهره رفت؟

کد خبر: 1223839

سید عمار الحکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق امروز یکشنبه وارد مصر شد و با عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.

سید عمار الحکیم چرا به قاهره رفت؟

سید عمار الحکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق امروز یکشنبه وارد مصر شد و با عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.

 «سید عمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق صبح امروز با «عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهور مصر دیدار و درباره مسائل دارای اهمیت مشترک تبادل نظر کرد.

حکیم در چارچوب روابط عراق و مصر، بر اهمیت تعمیق روابط و تحکیم آن به گونه‌ای که بازتابی مثبت بر دو ملت به ویژه در زمینه‌های اقتصادی دارای اهمیت مشترک داشته باشد، تاکید کرد.

وی ضمن بیان حمایت از هماهنگی فزاینده بین بغداد و قاهره در زمینه‌های مختلف درخصوص مسائل منطقه‌ای، مجددا نسبت به نتایج مورد انتظار از نشست‌های کمیته دوجانبه مشترک بین دو کشور که انتظار می‌رود ماه آینده برگزار شود، ابراز امیدواری کرد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق در سطح منطقه نیز بر فضای مثبت حاکم بر منطقه و اهمیت تداوم و بهبود آن و تثبیت آن در راستای تقویت امنیت و ثبات منطقه تاکید کرد.

حکیم نسبت به چالش‌هایی که ممکن است منطقه در صورت تضعیف این وضعیت مثبت با آن مواجه شود، هشدار داد.

بحران‌های منطقه‌ای از دیگر محورهای گفت‌وگوی طرفین بود که در همین راستا حکیم بر اهمیت حل بحران‌های برخی کشورهای عربی به ویژه آنچه در کشور سودان می‌گذرد و لزوم اعطای فرصت به طرف‌های درگیر برای گفت‌وگو تاکید کرد.

در سطح بین‌المللی نیز حکیم نقش معتدل کشور مصر در تعامل با این پیچیدگی‌ها از طریق گشایش فرصت گفت‌وگو و تکیه بر راه‌حل‌های سیاسی را تحسین کرد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها