انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ مصر | رقیب السیسی کیست؟

کد خبر: 1224146

مساله انتخابات ریاست جمهوری مصر که قرار است در سال آتی میلادی برگزار شود در صدر محافل سیاسی و رسانه ای در این کشور قرار گرفته است.

انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ مصر | رقیب السیسی کیست؟

مساله انتخابات ریاست جمهوری مصر که قرار است در سال آتی میلادی برگزار شود در صدر محافل سیاسی و رسانه ای در این کشور قرار گرفته است.

به نقل از الشرق الاوسط، مساله انتخابات ریاست جمهوری مصر که قرار است در سال ۲۰۲۴ برگزار شود در صدر محافل سیاسی و رسانه‌ای در این کشور قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، محافل رسمی در مصر تاکید دارند که انتخابات مصر براساس قانون اساسی این کشور در موعد مقرر خود برگزار می‌شود.

ضیا رشوان، هماهنگ کننده گفتگوی ملی در مصر ضمن تکذیب مساله تعویق انتخابات گفت که اقدامات مرتبط با انتخابات بر اساس متن قانون اساسی اجرا خواهد شد.

وی افزود: انتخابات زودهنگام در قانون اساسی مصر نیست. احتمالاً امکان نامزد شدن برای انتخابات ریاست جمهوری در ماه اکتبر یا نوامبر سال جاری فراهم شود و نام فرد پیروز هم در ماه مارس سال آینده میلادی اعلام شود.

الشرق الاوسط گزارش داد: براساس ماده ۲۴۱ قانون اساسی مصر، مدت ریاست جمهوری کنونی در مصر ۶ سال پس از انتخاب عبدالفتاح السیسی در سال ۲۰۱۸، یعنی در سال ۲۰۲۴ به پایان می‌رسد و امکان انتخاب مجدد او برای یک دور جدید وجود دارد

براساس ماده ۲۴۱ قانون اساسی مصر، مدت ریاست جمهوری کنونی در مصر ۶ سال پس از انتخاب عبدالفتاح السیسی در سال ۲۰۱۸، یعنی در سال ۲۰۲۴ به پایان می‌رسد و امکان انتخاب مجدد او برای یک دور جدید وجود دارد

براساس ماده ۱۴۰ قانون اساسی مصر، اقدامات انتخاب رئیس جمهور مصر دست کم ۱۲۰ روز پیش از پایان مدت ریاست جمهوری آغاز می‌شود و نتیجه انتخابات باید دست کم یکماه پیش از پایان این مدت اعلام شود.

از سوی دیگر طلعت خلیل عضو تشکل جنبش مدنی دربرگیرنده احزاب اپوزیسیون اعلام کرد که این احزاب خواهان تضمین‌های مشخص برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آتی هستند که از جمله آنها فراهم شدن فرصت برابر برای همه نامزدها در رسانه‌ها، بی طرفی نهادهای دولتی و اتخاذ موضع واحد آنها در قبال همه نامزدها و نظارت بی طرفانه، آزادی زندانیان سیاسی، حذف اسامی مخالفان از فهرست تروریسم ومصون ماندن اعضای ستاد انتخاباتی از اقدامات کیفری قهری، است.

وی افزود: برگزاری انتخابات بدون رقیب واقعی بی معنی است. مردم مصر باید سرنوشت رأی خود را بدانند و این با برگزاری انتخابات واقعی میسر می‌شود.

در کنار عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر، نام احمد الطنطاوی چهره مطرح اپوزوسیون مصر و نماینده سابق پارلمان که از عزم خود برای ورود به عرصه رقابت انتخابات ریاست جمهوری مصر خبر داده، نیز به عنوان رقیب احتمالی به چشم می‌خورد./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها