آمریکا 2 صرافی سوریه را تحریم کرد

کد خبر: 1224457

همزمان با شکست سیاست‌های دولت آمریکا علیه دولت و مردم سوریه، وزارت خزانه داری ایالات متحده با ادعای بی اساس از تحریم 2 صرافی سوریه خبر داد.

آمریکا 2 صرافی سوریه را تحریم کرد

 در حالیکه سیاست «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا در قبال سوریه شکست خورده و این کشور به جمع کشورهای عربی بازگشته، وزارت خزانه داری آمریکا سه شنبه شب به وقت تهران از تحریم ۲ صرافی سوریه با ادعای دور زدن تحریم‌هایی مالی علیه این کشور خبر داد.

به نوشته وبگاه «نشنال» دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا 2 صرافی سوریه را به «کمک مخفیانه» به دولت این کشور و متحدانش کرد.

دولت‌های دموکرات و جمهوریخواه آمریکا از سال ۲۰۱۱ به این سو در حال مداخله در امور سوریه هستند و ضمن حمایت‌های همه جانبه از معارضان سوری، تحریم‌های شدیدی علیه این کشور منطقه غرب آسیا اعمال کرده‌اند.

وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شده که این شرکت‌ها به دولت سوریه و متحدانش اجازه داده‌اند که به نظام مالی بین‌المللی همچنین دسترسی داشته باشند.

«برایان نلسون» معاون وزارت امور خارجه آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی گفت، دولت بشار اسد همچنان به شرکای خود برای نقض تحریم‌های آمریکا، انگلیس و اتحادیه اروپا تکیه می‌کند.

به دنبال شکست سیاست‌های بایدن علیه سوریه، نشریه آمریکایی «نیوزویک» اخیرا نوشت، کشورهای عضو اتحادیه عرب با وجود مخالفت ایالات متحده از بازگشت سوریه به آغوش کشورهای عرب و حضور «بشار اسد» رئیس جمهور این کشور در عربستان استقبال کردند(جزئیات بیشتر).

وزرای خارجه عضو اتحادیه عرب، هفتم ماه می، در نشستی فوق العاده، تصمیم خود برای رفع تعلیق عضویت دمشق در این نهاد منطقه‌ای یا به عبارتی بازگشت سوریه به اتحادیه را اعلام کردند. بعد از آن رسانه‌های جهان به نقل از مقامات دیپلماتیک کشورهای عربی گزارش می‌دادند که بشار اسد، در نخستین نشست سران کشورهای عربی، بعد از این تصمیم شرکت خواهد کرد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها