رقابت ترامپ و دیسانتیس | تلاش ترامپ برای بازپس‌گیری کاخ سفید

کد خبر: 1224975

یک گزارش نشان می‌دهد نفوذ رئیس‌جمهور سابق آمریکا بر قانون‌گذاران جمهوری‌خواه در حال کاهش است.

رقابت ترامپ و دیسانتیس | تلاش ترامپ برای بازپس‌گیری کاخ سفید

یک گزارش نشان می‌دهد نفوذ رئیس‌جمهور سابق آمریکا بر قانون‌گذاران جمهوری‌خواه در حال کاهش است.

- به نظر می‌رسد جمهوری‌خواهان در هفته‌های اخیر «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور سابق آمریکا را در مورد تعدادی از مسائل نادیده گرفته‌اند.

این نشان می‌دهد که نفوذ رئیس‌جمهور سابق آمریکا بر قانون‌گذاران جمهوری‌خواه در حال کاهش است و این در حالی است که او به دنبال بازپس‌گیری کاخ سفید در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ است.

به گزارش «نیوزویک»، ترامپ همچنان پیشتاز نامزدی جمهوری‌خواهان در سال آینده است و «ران دیسانتیس»، فرماندار فلوریدا به عنوان رقیب اصلی وی در نظر گرفته می‌شود.

در حالی که برخی به دنبال نادیده گرفتن اهمیت هیئت منصفه نیویورک در اوایل این ماه بودند که ترامپ را مسئول آزار جنسی «ای. جین کارول» در دهه ۱۹۹۰ تشخیص داد، چندین جمهوری‌خواه انتخاب شدن او را به عنوان نامزد این حزب زیر سوال بردند.

سایر تحقیقات درباره ترامپ همچنان ادامه دارد، از جمله تحقیقات وزارت دادگستری آمریکا در مورد مدیریت اسناد محرمانه و تحقیقات ایالتی و فدرال در مورد تلاش‌های وی برای لغو نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰.

ترامپ قبلاً در نیویورک به اتهامات مربوط به پرداخت‌های پولی که گفته می‌شود از طرف او در طول مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری ۲۰۱۶ انجام شده، متهم شده است.

در این ماه، ترامپ توصیه‌ها و هشدار‌هایی را به قانونگذاران جمهوری‌خواه ارائه کرد که به نظر می‌رسد تأثیر کمی داشته است.

در اوایل این ماه، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در یکی از سخنرانی‌هایش از قانون‌گذاران جمهوری‌خواه خواست تا بر خواسته‌های خود در مذاکرات سقف بدهی محکم بمانند و گفت که نباید تسلیم شوند، حتی اگر به عدم پرداخت بدهی دولت کنونی منجر شود.

به گفته ترامپ، عواقب شکست در بازپرداخت بدهی‌ها می‌تواند صرفا به یک هفته بد یا یک روز بد منجر شود.

وی همچنین در مورد این موضوع در پلتفرم «تروث سوشیال» خود پیامی ارسال کرد.

ترامپ، نوشت: جمهوری‌خواهان نباید روی سقف بدهی معامله کنند، مگر اینکه به هر آنچه می‌خواهند برسند.

«کوین مک کارتی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا چند روز قبل به خبرنگاران گفته بود که درباره مذاکرات سقف بدهی با ترامپ تنها برای چند ثانیه صحبت کرده است.

مک کارتی، گفت که ترامپ به او گفته است که «مطمئن شوید که با پیشروی به یک توافق خوب دست یافته‌اید.».

اما رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان و «جو بایدن»، رئیس جمهور دموکرات آمریکا، در نهایت به توافقی دست یافتند که در آن برخی از خواسته‌های جمهوری‌خواهان برآورده شد، اما به نتیجه کاهش بیشتر هزینه‌ها که جمهوری‌خواهان خواستار آن بودند، نرسید.

ترامپ همچنین نتوانست قانونگذاران در مجلس تگزاس تحت کنترل جمهوری‌خواهان را از استیضاح «کن پکستون»، دادستان کل تگزاس، یکی از متحدان رئیس‌جمهور سابق منصرف کند.

ترامپ پیش از رای‌گیری به دفاع از کن پکستون شتافته بود و به قانونگذاران هشدار داده بود که در صورت استیضاح پکستون، با خشم او مواجه خواهند شد.

ترامپ استیضاح پکستون را روندی بسیار ناعادلانه خواند که نباید اجازه داد که اتفاق بیفتد یا ادامه یابد.

وی در ادامه نوشت: اگر چنین شود با شما مبارزه خواهم کرد.

اما مجلس نمایندگان به استیضاح پکستون در ۲۰ ماده از جمله رشوه خواری و سوء استفاده از اعتماد عمومی با ۱۲۱ رای موافق در مقابل ۲۳ رای مخالف اقدام کرد که باعث تعلیق فوری وی از سمتش تا پایان محاکمه در سنای ایالت شد.

این‌ها همه مواردی هستند که نشان می‌دهند بسیاری از جمهوری‌خواهان دیگر مانند قبل اعتباری برای ترامپ قائل نبوده و در بسیاری از موارد او را نادیده می‌گیرند./میزان

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها