گانتز: مشکلات داخلی اسرائیل به اندازه تهدید ایران مهم هستند

کد خبر: 1225459

«بنی گانتز»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه اذعان کرد مشکلات داخلی این رژیم به اندازه «تهدید ایران» اهمیت دارند.

 گانتز: مشکلات داخلی اسرائیل به اندازه تهدید ایران مهم هستند

«بنی گانتز»، وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه اذعان کرد مشکلات داخلی این رژیم به اندازه «تهدید ایران» اهمیت دارند.

وزیر جنگ سابق صهیونیست‌ها در نشست سالانه همایش روزنامه جروزالم‌پست گفت: «این روزها اسرائیل دارد از یک جامعه متکثر به ملت قبایل تبدیل می‌شود.»

او اضافه کرد: «این لزوما چیز بدی نیست. مأموریت ما این است که اطمینان حاصل کنیمکه قبایلمان در کنار هم زندگی می‌کنند و به نیازهای کشور خدمت می‌کنند و اسرائیل را کنار هم جمع می‌کنند.»

وی در بخش دیگری از ادعاهای خود درباره ایران به اظهارنظر پرداخت و گفت که همکاری با جامعه بین‌المللی برای مهار ایران ضروری است.

گانتز گفت: «اکنون وقت آن است که همه اقدامات ممکن را برای تقویت همکاری‌های امنیتی‌مان با مهم‌ترین متحدمان یعنی آمریکا انجام دهیم.»

وی اضافه کرد: «نمی‌توانیم اجازه دهیم اقدامات تاکتیکی یا سیاست داخلی مانع امنیت ما شود.»

کشورهای غربی به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته ایران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه هسته ای این کشور متهم کرده‌اند. ایران قویاً این ادعاها را رد کرده است.

ایران تأکید می‌کند به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح آمیز دارد.

علاوه بر این، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون بارها از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند اما هرگز مدرکی که نشان دهد برنامه صلح آمیز انرژی هسته‌ای این کشور به سمت مقاصد نظامی انحراف داشته باشد، پیدا نکرده‌اند.

ایران علاوه بر این در سال ۲۰۱۵ به توافقی با کشورهای موسوم به گروه ۱+۵ برای حل و فصل تنش‌ها بر سر برنامه هسته‌ای خود دست پیدا کرد. علی‌رغم اذعان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به پایبندی ایران به تمامی تعهداتش، دولت آمریکا در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ به صورت یکجانبه از این توافق خارج شد.

از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی تنها دارنده سلاح‌های هسته‌ای در منطقه غرب آسیا است و با حمایت‌های آمریکا برنامه تسلیحات هسته‌ای خودش را از نظارت‌های بین‌المللی دور نگاه داشته است.فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها