رد اتهام‌زنی اوکراین توسط سخنگوی کرملین/ رژیم کی‌یف سد کاخوفکا را تخریب کرد

کد خبر: 1225616

سخنگوی کاخ کرملین با رد اتهام‌زنی اوکراین به روسیه مبنی بر تخریب سد کاخوفکا، گفت که رژیم کی‌یف این کار را انجام داد تا شبه‌جزیره کریمه را از آب محروم کند.

رد اتهام‌زنی اوکراین توسط سخنگوی کرملین/ رژیم کی‌یف سد کاخوفکا را تخریب کرد

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (سه‌شنبه) اتهام‌زنی اوکراین به مسکو مبنی بر تخریب سد و نیروگاه برقی-آبی شهر «نووا کاخوفکا» را قویاً رد کرد.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین گفت: «تخریب نیروگاه برق آبی کاخوفکا می‌تواند پیامدهایی برای ده‌ها هزار نفر از ساکنان منطقه و همچنین برای محیط زیست داشته باشد».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در این‌باره توضیح داد: «خرابکاری کی‌یف در نیروگاه برق آبی کاخوفکا به دلیل عدم موفقیت در حمله نیروهای اوکراینی است. یکی از اهداف رژیم کی‌یف در تخریب نیروگاه برقی آبی کاخوفکا، محروم کردن کریمه از آب است».

سخنگوی کرملین تاکید کرد که روسیه اتهام حمله به سد کاخوفکا را قویا رد کرده و آن را یک خرابکاری عمدی توسط کی‌یف دانسته و مسئولیت کامل آن بر عهده مقامات اوکراینی است.

طبق این گزارش، پسکوف همچنین افزود: «[شبه‌جزیره] کریمه برای تضمین تامین آب مورد نیاز آنهم بدون کانال کریمه شمالی گام‌های محکمی برداشته است و در این زمینه کارهایی در حال انجام است».

بامداد امروز بود که همزمان با حمله موشکی و پهپادی به کی‌یف و فعال‌شدن سامانه‌های پدافندی، وزارت دفاع روسیه نیز گفت که ارتش اوکراین طی ساعات اخیر در محور دونتسک و زاپروژیا متحمل تلفات سنگین شده است.

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها