واکنش سوریه به رونمایی از موشک فتاح

کد خبر: 1225748

خبرگزاری دولتی سوریه در گزارشی رونمایی از موشک هایپرسونیک «فتاح» را بازنشر داد و نوشت: این موشک‌ها جدیدترین تسلیحات و تجهیزات نیروی هوافضای سپاه پاسداران ایران هستند.

واکنش سوریه به رونمایی از موشک فتاح

 خبرگزاری دولتی سوریه در گزارشی رونمایی از موشک هایپرسونیک «فتاح» را بازنشر داد و نوشت: این موشک‌ها جدیدترین تسلیحات و تجهیزات نیروی هوافضای سپاه پاسداران ایران هستند.

جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه با حضور آیت الله دکتر «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور این کشور اعلام کرد که از موشک هایپرسونیک«فتاح»که جدیدترین تسلیحات و تجهیزات نیروی هوافضای سپاه هستند، رونمایی شد.

بر اساس این گزارش ؛ برد موشک فتاح ۱۴۰۰ کیلومتر می رسد و این موشک با قابلیت‌های تاکتیکی، به دلیل برخورداری از پیشران سوخت جامد نازل متحرک و همچنین انجام مانورهای مختلف یر تمام جهات دارد و همچنین سرعت آن پیش از اصابت به هدف ۱۳ ماخ وقابلیت عبور از تمامی سامانه های سپر موشکی دارد .

سانا به نقل از آیت الله رئیسی رئیس جمهور کشورمان نوشت: قدرت و توان بازدارندگی ایران برای کشورهای منطقه، نقطه امنیت و صلح پایدار است.

بر اساس این گزارش ،آیت الله رئیسی امروز در سخنانی در مراسم رونمایی از موشک هاپیرسونیک فتاح گفت: ما موشک می‌سازیم تا از خود در برابر دشمنانمان محافظت کنیم و آنها به فکر حمله به کشورمان نباشند،.

وی تاکید کرد : صنایع دفاعی و موشکی در ایران بومی شده است.

موشکی که امروز رونمایی شد، در دنیا کم نظیر است

سردار علی حاجی زاده فرمانده هوافضای سپاه نیز توضیح داد که موشکی که امروز رونمایی شد، در دنیا کم نظیر است به شکلی که با این رونمایی ایران جزو چهار کشور دارای این فناوری شد.

وی افزود: موشک فتاح به دلیل نوع حرکت آن که در جهات و ارتفاع مختلف است توسط هیچ موشکی قابل انهدام نیست وما قادر هستیم در فاصله هزار و ۴۰۰ کیلومتری هر هدفی را مورد اصابت قرار دهیم.

حاجی زاده همچنین گفت : ما این موشک را با توان بومی وبه دست توانای جوانان ایرانی ساختیم و این راه را ادامه حواهیم داد .

سانا افزود: سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش نیز اعلام کرده بود : ساخت نسخه دوم سامانه پاور ۳۷۳ در دستور کار نیروی پدافند هوایی ارتش قرار دارد. که این نسخه جدید از نسخه اول پیشرفته تر بوده و توانمندی های پدافند هوایی ایران را افزایش می دهد./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها